سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 55711
سلامت نیوز : شركت تولید یك نوع داروی با سابقه و بدنام آلمانی كه باعث شد هزاران كودك، 50 سال پیش با دست‌ها و پاهای كوتاه یا حتی بدون دست و پا به دنیا بیایند سرانجام 50 سال پس از جمع آوری داروها از بازار طی انتشار یك بیانیه‌ای عذرخواهی كرد.همزمان با اعلام این بیانیه از مجسمه یك كودك بدون دست و پا در محل این كارخانه پرده برداری شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مدیر اجرای شركت تولیدی گروننتال روز گذشته مراتب عذرخواهی خود را از مادرانی كه این دارو را در دهه 1950 مصرف كردند و نیز فرزندانشان كه اكنون انسان‌های بالغ هستند عذرخواهی كرد و اعلام كرد سكوت 50 ساله این شركت تولیدی به دلیل شوك بزرگی بوده است كه این شركت متحمل شده است شوكی كه با هیچ كلامی قابل توصیف نبوده است.

این دارو یك داروی مسكن و آرام بخش قوی بوده است كه مادران باردار از آن استفاده می‌كردند اما متاسفانه باعث تولد كودكان مبتلا به تالیدومید در كشورهای آلمان، ژاپن، كانادا، استرالیا و اروپا شد.از جمله تاثیرات بد این دارو بر روی كودكان كه مادرانشان از این دارو استفاده كردند می‌توان به مشكلات دست و پا و حتی معلولیت كودكان، مشكلات چشم، گوش و بیماری‌های داخلی اشاره كرد. با این حال این دارو امروزه بسیار محدود در موقعیت‌های خاص از جمله درمان سرطان غضروف استخوان و جذام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha