سلامت نیوز : رییس مرکز سلامت محیط و کار از کلرزنی 82000 مترمکعب آب آشامیدنی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی خبر داد.دکتر کاظم ندافی گفت: پس از زلزله تاسف بار در مناطقی از استان آذربایجان شرقی، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت فعال و شبانه‌روزی در این مناطق حضور یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی افزود: در این مدت روزانه 45 تا 65 کارشناس از سوی این مرکز برای انجام عملیات بهداشت محیط در مناطق زلزله‌زده حضور داشتند و 100 نفر از همکاران دیگر نیز به صورت آماده‌باش منتظر امدادرسانی بودند.

ندافی ادامه داد: از زمان بعد از زلزله تاکنون 3300 مورد بازدید از منابع و مخازن آب منطقه شامل شبکه آب، مخازن سیار و ثابت انجام شده است و بیش از 82000 متر مکعب آب کلرزنی شده است. در این مدت 3200 مورد کلرسنجی نیز از آب لوله کشی، تانکرهای سیار و مخازن ثابت آب انجام شده است. 810 مورد نمونه برداری میکروبی نیز برای کنترل کیفیت آب آشامیدنی منطقه انجام شد.

وی با اشاره به 1335 مورد نظارت بر دفن اجساد حیوانات تلف شده در مناطق زلزله زده افزود: برای گندزدایی 3700 مترمربع از سطوح مناطق زلزله زده از 4 تن آهک، 1100 کیلوگرم پرکلرین، 500 لیتر کرئولین، 60 کیلوگرم هالامید و 65 کیلوگرم سایر گندزداها استفاده شده است.وی همچنین سمپاشی و طعمه‌گذاری 914 مترمربع از سطوح در این مناطق را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این مدت 140 مورد بازرسی از انبارهای غذایی و 426 نیز بازرسی از مراکز تهیه غذا صورت گرفته است و 500 کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف نیز معدوم شده است.ندافی در پایان از انتشار چندین جلد راهنمای دفع فاضلاب، تامین آب، عملیات و مدیریت بهداشت محیط در شرایط اضطراری و در اختیار قرار دادن این راهنماها به همکاران بهداشت محیط در منطقه خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha