سلامت نیوز : رئیس مركز حوادث و فوریت‌های پزشكی كشور گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان شش ماهه اول سال یک میلیون و 200 هزار ماموریت ثبت شود.

دكتر غلامرضا معصومی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، در خصوص آمارهای امدادرسانی اظهار داشت: در پایان سال 1389 دو میلیون و 67 هزار مأموریت اورژانس پیش بیمارستانی انجام شد و در سال گذشته در این حوزه با 18 درصد افزایش روبرو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در این مدت دو میلیون و 240 هزار ماموریت انجام شده است، افزود: طی سال 90 با کاهش دو درصدی حوادث ترافیكی و کاهش 13.8 درصدی تلفات مواجه بوده‌ایم که این آمار نشانگر بهبود رانندگی بوده است اما در سال 1391 روند افزایشی خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شش ماهه اول سال جاری یک میلیون و 200 هزار مأموریت ثبت شده و رشد 15 درصدی در انجام مأموریت‌ها داشته باشیم.

وی در خصوص مشكلاتی كه مركز حوادث و فوریت‌های پزشكی در زلزله آذربایجان با آن مواجه بوده است، گفت: توزیع امکانات در این مناطق به صورت متمركز انجام نمی‌شد و مردم رسما نسبت به كمك‌رسانی اقدام می‌كردند در نتیجه در برخی مناطق با مازاد کمک‌های مردمی مواجه بودیم و در جاهای دیگر امكانات كافی وجود نداشت.معصومی نبود هماهنگی مناسب میان دستگاه‌های مختلف را بزرگترین مشكل موجود در منطقه عنوان کرد و گفت: شورای هماهنگی كه زیر نظر فرمانداری و استانداری تشکیل شده بود از قدرت اجرایی كافی برخوردار نبود و برای حل مشكلات به صورت عمودی عمل می‌شد این نوع اقدامات باعث شد همه مسایل سریعا در سطح ملی مطرح شده و تا وزارتخانه مربوطه پیش برود. مسئله دیگر رفت و آمد بیش از حد مسوولین به این مناطق بود كه گاهی مانع از انجام كارها می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha