سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 55719

سلامت نیوز : عضو ارشد كمیته تدوین سیاست‌ها و خدمات اپتومتری در وزارت بهداشت ضمن اعلام خبر نصب برچسب‌های اصالت بر روی محصولات اپتیكی، عنوان كرد: هم‌اكنون كمیته‌هایی در وزارت بهداشت و موسسه استاندارد مشغول بررسی این امر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر محمود اربابی در نشست خبری كه روز دوشنبه به منظور برگزاری پانزدهمین كنگره علمی سراسری اپتومتری برگزار شد، با بیان اینكه بسیاری از فروشگاه‌های عینك‌سازی در كشور به صورت غیرمجاز اداره می‌شود، عنوان كرد: متاسفانه سیستم نظارتی دانشگاه‌های علوم پزشكی و سایر وزارتخانه‌ها چون وزارت بازرگانی در این بخش ضعیف است.

وی با بیان اینكه برخی شركت‌ها عدسی‌های با كیفیت پایین را از كشورهایی نظیر تایوان وارد كشور می‌كنند، اظهار كرد: عدسی‌های تقلبی نیز به طرق گوناگون وارد كشور می‌شوند لازم است فرهنگ‌سازی مناسب برای مردم در این زمینه صورت پذیرد.عضو ارشد كمیته تدوین سیاست‌ها و خدمات اپتومتری در وزارت بهداشت درباره نظارت بر عرضه لنزهای تماسی نیز عنوان كرد: وزارت بهداشت یكی از متولیان كنترل محصولات طبی از جمله لنزهای تماسی است. در صورتی كه برخی از شركت‌ها اقدام به واردات لنزهای تماسی یك بار مصرف به داخل نموده كه این لنزها تحت عنوان لنزهای چند ماهه عرضه می‌شوند.

وی افزود: متاسفانه برخی داروخانه‌ها، بوتیك‌ها و آرایشگاه‌ها نیز لنزها را در اختیار مردم قرار می‌دهند.اربابی با بیان اینكه انجمن علمی اپتومتری ایران حاضر است به عنوان بازوی اجرایی دولت در امر نظارت مشاركت كند، گفت: ضرورت و نظارت بر عینك‌های طبی احساس می‌شود.

عضو ارشد كمیته تدوین سیاست‌ها و خدمات اپتومتری در وزارت بهداشت همچنین در ادامه ضمن ابراز گلایه از عدم استفاده از اپتومتریست‌ها در طرح پزشك خانواده، گفت: این در حالیست كه اپتومتری جزو برنامه‌های مراقبتی اولیه است و می‌تواند به كاهش هزینه خانواده‌ها در حوزه چشم كمك كند. در حال حاضر این فرهنگ به اشتباه جا افتاده است كه خانواده‌ها برای كوچك‌ترین مشكل چشم خود به متخصصان چشم پزشك مراجعه می‌كنند و شاهد هستند كه همان پزشك آنها را به اپتومتریست ارجاع می‌دهد و متحمل پرداخت هزینه اضافه می‌شود.وی افزود: همچنین لازم است دوره‌ PHD برای اپتومتری راه‌اندازی شود تا فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند برای ادامه تحصیل به خارج كشور عزیمت نكنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha