سلامت نیوز : معاون غذای سازمان غذا و دارو، با بیان اینكه متاسفانه بالغ بر 40 درصد مواد غذایی‌ به صورت كلی از كشت محصول گرفته تا تولید، بدون اینكه به دست مصرف‌ كننده برسند در گردونه توزیع از بین می‌روند، عنوان كرد:‌ اكنون در تلاش هستیم با همكاری وزارت كشاورزی به سمت شناسنامه‌دار كردن محصولات برویم. با شناسنامه‌دار شدن این محصولات می‌توان نظارت بهداشتی را دقیق‌تر و قابل ردیابی‌تر اعمال كرد.

دكتر بهروز جنت در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینكه پیگیر افتتاح سامانه پایش فرآورده‌های غذایی برای 25 مهر ماه هستیم، اظهار كرد: در سالی كه مزین به «حمایت از تولید، كار و سرمایه ایرانی» شده است، به كمك این سامانه بوروكراسی برای تولیدكنندگان به صفر ‌می‌رسد و دیگرهیچ دغدغه‌ای به جز تولید نخواهند داشت.

معاون غذای سازمان غذا و دارو افزود: صدور تمامی پروانه‌ها و مجوزها، توسط این سامانه انجام شده و در عین حال نظارت وزارت بهداشت گسترده و جدی‌تر انجام می‌شود، زیرا می‌توان تمام موارد را به صورت الكترونیك پایش و هر جا كه لازم باشد حضور پیدا كرد.وی افزود: درواقع می‌توان نیروهای بازرسی را به صورت هوشمند به سمت مكان‌هایی كه لازم هست، هدایت كرد.

جنت در پاسخ به این پرسش كه چه میزان مواد غذایی تولید شده در گردونه توزیع آسیب می‌بیند، گفت: متاسفانه بالغ بر 40 درصد از مواد غذایی‌ به صورت كلی از كشاورزی گرفته تا تولیدی بدون اینكه به دست مصرف‌ كننده برسند در گردونه توزیع از بین می‌روند.معاون غذای سازمان غذا و دارو اضافه كرد: اكنون در تلاش هستیم با همكاری وزارت كشاورزی به سمت شناسنامه‌دار كردن محصولات غذایی برویم. با شناسنامه‌دار شدن این محصولات می‌توان نظارت بهداشتی را دقیق‌تر و قابل ردیابی‌تر اعمال كرد.

جنت همچنین درباره وضعیت پسته‌های صادراتی كه به علت عدم رعایت شرایط نگهداری مرجوع می‌شدند، عنوان كرد: در فرآیند كار ممكن است مرجوعی داشته باشیم، اما اكنون وضعیت به شدت تحت كنترل است، وزارت بهداشت كالاهایی را كه صادر می‌كند همگی هم در داخل ایران و هم در اتحادیه اروپا قابل ردیابی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha