سلامت نیوز :عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، اشتغال و بالا رفتن سن ازدواج را دو مشکل اساسی جوانان کشور عنوان کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان باید به عنوان متولی جوانان، حل این دو معضل را در دستور کار خود قرار دهد.

عبدالرضا مصری در گفتگو با مهر اظهارداشت: اشتغال یکی از اساسی ترین مشکلات جوانان امروز کشور است و وزارت ورزش و جوانان به عنوان یکی از زیرمجموعه های دولت باید این معضل را با ارائه و پیگیری راهکارهای لازم و پیشنهادی حل کند.
وی افزود: عملکرد وزارت جوانان بیشتر از آنچه که مربوط به معضلات جوانان باشد، متعلق به ورزش جوانان است که این خود می تواند معضلی برای این وزارتخانه باشد.

به گفته مصری، اشتغال یک جوان به معنای هویت فردی است که می خواهد پس از اتمام تحصیلات خود مشغول به کار شود، اما هم اکنون این موضوع برای بسیاری از جوانان کشور غریب است و خود می تواند منجر به بروز ناهنجاریهای گسترده اجتماعی شود.نماینده مردم کرمانشاه در مجلس توضیح داد: قطعا جوانی که شغل و منبع درآمدی نداشته باشد هیچگاه برای تشکیل خانواده تلاش نمی کند که این موضوع نیز منجر به بالارفتن سن ازدواج در جامعه و بالطبع پیامدهای ناگوار اجتماعی و فرهنگی می شود.

وی پیشنهاد داد: وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی جوانان باید ستادهای ویژه ای برای حل معضل بیکاری، مسکن، ازدواج و... تشکیل و با همکاری سایر ارگانها این معضلات را برطرف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha