وزارت بهداشت تدابیر مناسب خود را اتخاذ کرده است که یکی از آن‌ها اولویت بندی داروهای مورد نیاز و ضروری است.

داروهای کمیاب صرفه‌جویی و اولویت‌بندی می‌شوند
سلامت نیوز : دکتر سلیمان عباسی در گفتگو با سینا نیوز با اشاره به صرفه جویی در زمینه استفاده از برخی دارو‌ها اظهار کرد: در صورت کمبود برخی از دارو‌ها، ممکن است در بسیاری از موارد صرفه جویی‌هایی صورت گیرد که به هیچ وجه جای نگرانی ندارد.

کمبودهای دارویی نگران کننده نیست!!

نماینده مردم گناباد در نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی در خصوص تمهیدات وزارت بهداشت در زمینه مصرف داروهای کمیاب تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان تمهیدات قابل قبولی را در زمینه مصرف داروهایی که با کمبود مواجه هستند، به کار برده است و اگر احساس خطر در زمینه بحران دارو داشته باشد، تهمیدات و صرفه جویی‌های خود را بیشتر خواهد کرد. وی ادامه داد: یکی از این تهمیدات، اولویت بندی مصرف و تزریق دارو‌ها در نظام سلامت است که این کار به خوبی در وزارت بهداشت انجام شده است.

بیماران نگران کمبود دارو نباشند، دارو‌ها تامین می‌شوند
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به موثر بودن پیگیری‌های بیماران در دستیابی به داروهای مورد نظر گفت: تا حالا گزارشی به کمیسیون اعلام نشده است که در آن، فردی تقاضای دسترسی به داروی ضروری را داشته و با عدم همکاری‌ها و در ‌‌نهایت نرسیدن به دارو مواجه شده باشد. به هر حال داروهای ضروری تهیه می‌شوند.

حمایت و تجویز داروهای ایرانی، راهکار برخی از پزشکان
عباسی با اشاره به تجویز داروهای مشابه و کمیاب خارجی، خاطر نشان کرد: کمبود داروهای خارجی مشکلی ایجاد نخواهد کرد ودر حال حاضر بسیاری از پزشکان نیز اقدام به تجویز داروهای مشابه و ساخت داخل کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha