سلامت نیوز : نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران از دانش و تكنولوژی لازم برای تولید تجهیزات پزشكی برخوردار است و تنها لازم است زمینه انجام تحقیق و پژوهش در كشور فراهم و مشكلات مادی موجود در این زمینه حل شود.

سعید انصاری در گفت‌وگو با (ایسنا)اظهار كرد: لازمه تحقق تولید ملی در حوزه درمان و پزشكی این است كه ابتدا در این زمینه شجاعت لازم را به دست آوریم، خوشبختانه تحریم‌ها موجب شده متخصصان و دانشمندان ایرانی شجاعت پیدا كنند و وارد عرصه تولید شوند.

وی افزود: تحریم‌هایی كه علیه كشور اعمال شده سختی‌ها و دشواری‌های فراوانی به كشور تحمیل كرده، ولی فایده‌ای كه این تحریم‌ها برای كشور داشته این بوده كه تفكر و تدبیر را در كشور افزایش داده و اگر این تحریم‌ها علیه كشور اعمال نمی‌شد، همچنان در برخی زمینه‌ها كه اكنون خودكفا هستیم، به صورت كشوری واردكننده باقی می‌ماندیم.

انصاری تصریح كرد: در حال حاضر بهترین پزشكان، متخصصان، دانشمندان و متفكران موجود در كشورهای مختلف دنیا ایرانی هستند و كشور در زمینه‌ها مختلف در حال پیشرفت و ترقی است، در حوزه پزشكی نیز موفقیت‌های خوبی حاصل شده و بسیاری از داروهای مورد نیاز بیماران توسط دانشمندان بومی در كشور تولید می‌شوند و امیدواریم ایران در آینده نزدیك ایران به كشوری صادركننده در این زمینه تبدیل شود.

نماینده آبادان با بیان اینكه اصلی‌ترین راهكار تحقق تولید ملی، حمایت از متخصصان و تولیدكنندگان است، خاطرنشان كرد: در این زمینه لازم است امكانات لازم در اختیار متخصصان و دانشمندان بومی قرار گیرد و دولت نیز موظف است اعتبارات لازم برای انجام تحقیق و پژوهش را تامین كند.

وی ادامه داد:‌ تولید تجهیزات پزشكی نیازمند تخصیص امكانات و اعتبارات است و باید مشكلات مادی موجود در زمینه تحقیق و پژوهش حل شوند، متخصصان ایرانی همان‌گونه كه در زمینه تولید دارو وارد عرصه شدند، می‌توانند در زمینه تولید تجهیزات پزشكی نیز موفق عمل كنند، زیرا از دانش و تكنولوژی لازم در این زمینه برخورداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha