چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 55770
سلامت نیوز : حسین اجاقی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بیشترین آسیب‌های ورزشکاران به‌خصوص ‌رزمی‌کاران که زانو است، اظهار داشت: عمده آسیب ‌زانو در این ورزشکاران نیز مربوط به رباط صلیبی آنان است.

وی با اشاره به عوامل متعدد اینگونه آسیب‌ها در زانوی ورزشکاران افزود: یکی از این عوامل، فشار بیش از حد به مفاصل است زیرا افراد باید دقت داشته باشند که همان قدر که در زمینه تکنیک‌ها پیشرفت می‌کنند باید از نظر قدرت بدنی نیز ارتقا یابند که در صورت بی توجهی این مسئله، فشار سنگین به زانو وارد می‌آید و در نهایت به دلیل ضعف عضلات، زانوها دچار مشکل می‌شوند.

این قهرمان ووشو جهان ادامه داد: از موارد دیگر علل آسیب به زانو می‌توان به بی توجهی به گرم کردن مناسب بدن توسط ورزشکاران اشاره کرد زیرا باید برای یک فعالیت ورزشی مناسب آهنگ ضربان قلب به تدریج بالا رود تا عضلات برای تحمل کردن فشارهای بیشتر و سنگین آمادگی لازم را داشته باشد و اگر بدون نرمش و گرم کردن مناسب فشار سنگین به عضلات وارد شود تاندون‌ها و مفاصل دچار آسیب می‌شود.

اجاقی با بیان اینکه حرکات تکنیک‌ها یک نوع اصول حرکتی هستند که باید انجام دادن آن به صورت صحیح صورت پذیرد،گفت: زیرا اندامی مانند زانو فقط به طرف جلو و عقب حرکت می‌کند و نمی‌تواند مانند مفصل ران به جهات مختلف حرکت کند که این مسئله یعنی انجام ندادن مناسب تکنیک‌ها باعث آسیب شدید به زانوها می‌شود.

این دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی با اشاره به اینکه ورزشکاران باید در وهله نخست برای دوری از آسیب‌های ورزشی از جمله در اندام زانو تکنیک‌ها را به خوبی انجام دهند و حتماً نیز قبل از ورزش بدن خود را خوب گرم کنند، تصریح کرد: تقویت و ارتقا اندام ورزشی برای افراد در برگیرنده 9 عامل فاکتور از جمله قدرت، سرعت، استقامت، چابکی، توان، انعطاف و عکس‌العمل است که باید تمام این موارد به صورت یکسان ارتقا یابد تا ورزشکاران دچار آسیب نشوند.

قهرمان ووشو جهان خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ورزشکاران تصورشان این است در صورتی که استقامت آنان بالا رود یا اینکه عضلات آنان قوی‌تر شود به نقطه ایده‌ال در ورزش رسیده‌اند در حالی که بدن و آمادگی مناسب یک ورزشکار منوط به ارتقا تمام 9 فاکتور مهم ورزشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha