سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛عضو شورای عالی نظام پزشكی با بیان این كه افزایش قیمت مواد دندانی نجومی است، گفت: به دنبال تعرفه‌های غیرواقعی و چشم بستن بر واقعیت است كه متاسفانه اقداماتی نظیر زیرمیزی پیش می‌آید.

دكتر علی یزدانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به افزایش چندین برابری قیمت مواد دندانپزشكی، از واقعی نبودن تعرفه‌های تشخیصی - درمانی، انتقاد كرد و گفت: وقتی واقعیت با امكانات همخوانی نداشته باشد، مسلما تخلف به وجود می‌آید. در حال حاضر بسیاری از مواد دندانپزشكی دچار كمبود شده است و یا با مشكلاتی در واردات مواجه است و شركت‌های واردكننده مجبورند از چند طریق برای وارد كردن این مواد به كشور فعالیت كنند كه تمام این مباحث هزینه‌ها را بالا می‌برد.

وی افزود: افزایش قیمت مواد دندانی نجومی است. سال گذشته كه افزایش چندانی در تعرفه‌ها نداشتیم، امسال هم دندانپزشكان با همین رشد 20 درصدی تعرفه‌ها فعالیت‌شان را ادامه می‌دهند اما آیا واقعیت افزایش قیمت‌ها چنین است؟ نمی‌توان از واقعیت‌های جامعه چشم‌پوشی كرد.

این عضو شورای عالی نظام پزشكی ادامه داد: متاسفانه هیچ‌كس فكر نمی‌كند كه یك فرد برای طبیب شدن تمام جوانی‌اش را گذاشته است و در این راه شب و روز نداشته است. فداكاری و ایثار در دنیای طبابت را قبول داریم، اما باید انصاف هم داشت. یك پزشك در خوشبینانه‌ترین حالت در سن 30 سالگی وارد بازار كار می‌شود. نمی‌توانیم سازی را بزنیم كه برخلاف روال همه جای دنیا باشد نمی‌خواهیم تعرفه‌های كشورهای پیشرفته در كشور اعمال شود، اما لازم است حداقل گذری به تعرفه‌های كشورهای اطراف خود داشته باشیم.

وی میانگین افزایش قیمت مواد دندانی را حداقل 100 درصد عنوان كرد و گفت: تولید داخلی مواد دندانی بسیار كم است و شركت‌های واردكننده برای واردات این مواد به كشور با مشكلات متعددی روبرو هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha