چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 55804

دولت بر خلاف شعار عدالت محوری، نگاه خوبی به حوزه بهداشت و درمان کشور نداشته و از دید سلامت نگری به هیچ عنوان برخوردار نبوده است و باید گفت که بیشتر این شعار‌ها جنبه تبلیغاتی داشته است.

دولت بر خلاف شعار عدالت‌محوری عمل کرد
سلامت نیوز : دکتر حسینعلی شهریاری در گفتگو با سینانیوز، در خصوص ارزیابی سلامت نگرانه در کارنامه دولت دهم، اظهار کرد: دولت فعلی به هیچ عنوان دید سلامت نگر نداشته و برنامه‌ها و گفته‌های خود را نیز عملی نکرد به طوری که از ۶هزار میلیارد مصوب مجلس که به حوزه سلامت اختصاص یافت، یک ریال هم به نظام بهداشت و درمان کشور پرداخت نشد.

سهم دولت در پرداخت یارانه‌ها ۴۲ هزار میلیارد است و سهم سلامت از یارانه‌ها صفر

نماینده مردم زاهدان در نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بهانه ریاست جمهوری مبنی بر عدم پرداخت حقوق نظام سلامت، تصریح کرد: بهانه ریاست جمهوری برای عدم پرداخت ۱۰درصدی سهم نظام سلامت از هدفمندی یارانه‌ها، شروع نشدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است که این غیر منطقی محسوب می‌شود چرا که دولت ماهیانه ۴۲هزار میلیارد یارانه به مردم می‌پردازد.

شهریاری در ادامه افزود: دولت بسیاری ازقولهای خود در حوزه سلامت را انجام نداده است و باید گفت که این بر خلاف شعار عدالت محوری دولت و سخنان ریاست جمهوری در تریبون صحن علنی مجلس است و شعارهایی این چنینی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و در عمل اتفاق نمی‌افتد. وی در خصوص سفرهای استانی نیز گفت: سفرهای استانی هیئت دولت به حوزه انتخابیه بنده خوب ارزیابی می‌شود و مجوز ساخت بسیاری از بیمارستان‌ها نیز اخذ شده است.

پرونده‌های بر زمین مانده دولت خدمتگزار!!
شهریاری در ادامه یادآور شد: با توجه به بی‌پولی دولت، رایگان شدن خدمات درمانی نیز امکان پذیر نخواهد بود، علاوه بر این عدم تشکیل شورای عالی بیمه سلامت و عدم رسیدگی به توزیع عادلانه پزشک علیرغم تلاش‌های وزیر بهداشت به دلیل همراهی نکردن دولت بر زمین ماند و اجرا نشد. رییس کمیسیون بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: وزیر بهداشت در این راستا تلاش‌های جدی را انجام داد اما با توجه به نبود آیین نامه‌ها از سوی دولت، برخی از امور امکانپذیر نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha