سلامت نیوز : شهریاری صبح امروز در پانزدهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران افزود: یکی از چالش‌های اصلی در اپتومتری، دعوای میان اپتومتریست‌ها و پزشکان بوده است زیرا چشم‌پزشکان معتقد بودند که اپتومتریست‌ها جایی نباید داشته باشند و خودشان می‌توانند کلینیک‌های عینک و عینک‌سازی را اداره کنند.

وی با اشاره به اینکه من از ابتدا و در سال‌های انتهایی دهه 60 اعتقادم بر این بود که جایگاهی باید برای اپتومتریست‌ها در نظر گرفت، گفت: برخلاف تصور عامه مردم، نیاز ما روزبه روز به اپتومتریست‌ بیشتر از گذشته می‌شود. شهریاری افزود: اگر قرار است برخی طرح‌ها مانند پزشک خانواده به درستی و تمام و کمال اجرا شود خواهیم دید که اپتومتریست‌ چه جایگاه ویژه‌ای در آن خواهد داشت و می‌تواند در هدایت بیمار به پزشک معالج کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این مطلب که تنها سه دانشگاه در کشور مسئولیت تربیت اپتومتریست را بر عهده دارند گفت: در میان این سه دانشگاه باید اشاره کرد که دانشگاه زاهدان اولین دانشگاه در زمینه تربیت اپتومتریست بوده است.وی گفت:‌خوشبختانه برخلاف برخی از رشته‌ها که فارغ‌التحصیلان آن مدت زیادی می‌گذرد تا بتوانند شغلی برای خودفراهم کنند اپتومتریست‌ها هیچکدام بیکار نیستند و همیشه کار برای آنها وجود دارد.

شهریاری با اشاره به این مطلب که جامعه سالمندی کشور رو به افزایش است تصریح کرد:‌ کم‌بینایی چالشی است که سالمندان با آن روبرو هستند و باعث می‌شود به یک‌باره یک سالمند از نعمت خواندن و نوشتن محروم شود.رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که باید تلاش شود تا سطح علمی میان اپتومتریست‌ها بالا رود بارها شاهد آن بوده‌ایم که یک بیمار به چند پزشک مراجعه کرده اما دست آخر از عینک‌هایی که برایش تجویز شده همچنان رضایت ندارد که البته در وقوع این امر بحث‌های مالی نیز وجود دارد.

وی با انتقاد از سیاست‌های برخی مسئولان عالی نظام گفت:‌ متاسفانه به یک‌باره یکی از مسئولان عالی نظام می‌آید و دستور می‌دهد که تکنسین‌های اپتومتریک هم می‌توانند بروند و عینک سازی بزنند، در حالی‌که تصمیم‌گیری در مورد این مسائل در حیطه وظایف آنها نیست و جامعه پزشکی بعضا از اینگونه دخالت‌ها متضرر نیز شده است.شهریاری با گلایه از برخی مسئولان سابق وزارت بهداشت گفت:‌ما فکر می‌کردیم برخی از مسئولان در گذشته دغدغه اپتومتری دارند و از مشکلات این گروه دفاع خواهند کرد در حالی که دیدیم اینگونه نشد و جامعه اپتومتری ما متضرر شد.وی گفت:‌ هر چند با ورود به مهرماه دیگر نمی‌توان از برخی از دولتمردان توقعی برای رفع مشکلات داشت زیرا دولتمردان وارد عرصه سیاسی انتخابات کشور خواهند شد. امیدواریم این پیش‌بینی ما اشتباه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha