چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 55827

روانپزشكان در یك بررسی جدید دریافته‌اند دارویی كه به تسكین التهاب در بدن كمك می‌كند، می‌تواند امیدی تازه برای كمك به درمان افرادی باشد كه به افسردگی حاد مبتلا هستند و معالجه با آنها با مشكل مواجه شده است.

داروهای ضدالتهاب به درمان افسردگی كمك می‌كنند

سلامت نیوز : روانپزشكان در یك بررسی جدید دریافته‌اند دارویی كه به تسكین التهاب در بدن كمك می‌كند، می‌تواند امیدی تازه برای كمك به درمان افرادی باشد كه به افسردگی حاد مبتلا هستند و معالجه با آنها با مشكل مواجه شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر اندرو اچ. میلر، سرپرست اصلی این مطالعه و استاد روانپزشكی و علوم رفتاری در دانشكده پزشكی دانشگاه ایموری در این باره خاطرنشان كرد: التهاب در واقع واكنش طبیعی بدن در برابرعفونت یا جراحت است اما وقتی طولانی مدت و شدید شود می‌تواند به بسیاری از اعضا و بافت‌های بدن از جمله مغز آسیب وارد كند.در این مطالعه تاثیر جلوگیری از التهاب به عنوان روشی متفاوت و البته مفید برای معالجه افسردگی حاد مورد ارزیابی قرار گرفت.

این روانپزشكان روی دارویی موسوم به ifliximab آزمایش كرده‌اند كه یك داروی بیولوژیكی جدید برای درمان بیماری‌های التهابی و سیستم ایمنی خودكار است. در آزمایشات فوق برای اولین بار كاربرد موفقیت‌آمیز یك درمان بیولوژیك برای اختلال افسردگی مشاهده شد.جزئیات این مطالعه در مجله آرشیو روانپزشكی عمومی ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha