چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 55828

سلامت نیوز : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین همایش بین‌المللی پزشكی حج و زیارت كشورهای اسلامی با بیان این‌كه اسلام، دین سلم و سلامت است گفت: پاكی و سلامتی دو روی یك سكه‌‌اند و حج فرصتی برای تهذیب جان و سالم‌سازی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سیدمحمد حسینی با بیان این‌كه حج آموزشگاه آموزه‌های دینی است، بیان كرد: تندرستی زائران در حج، آبروی اسلام است و مسلمانان در این كنگره‌ی جهانی باید به‌گونه‌ای ظاهر شوند كه هر بیننده‌ای به تدبیر و خردمندی اسلام درود بفرستد.

او با بیان این‌كه مدیران حج باید سلامت زائران را سرلوحه‌ی كار خود قرار دهند، ادامه داد: هیچ كشوری به اندازه‌ی ایران درباره‌ی سلامت زائران خود سرمایه‌گذاری نكرده است و هیچ كشوری به اندازه‌ی ایران خدمات بهداشتی را در موسم حج به زائران خود ارائه نمی‌كند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر بحث آموزش زائران، اظهار كرد: سلامت زائران جزو اولویت‌های مسوولان و متولیان حج در ایران است و این نتیجه‌ی سال‌ها تجربه و برنامه‌ریزی است؛ اما باید توجه داشته باشیم كه هیچ كشوری در مساله‌ی سلامت كامیاب نمی‌شود مگر این‌كه كشورهای دیگر نیز در این صحنه گام بردارند.

وی با بیان این‌كه سلامت زائران در حالی تامین می‌شود كه همه‌ی كشورها، رعایت بهداشت و سلامت زائران خود را در دستور كار قرار دهند گفت: ایران آمادگی دارد تا تجربیات خود را در راستای بهبود وضعیت سلامت زائران در اختیار دیگر كشورها قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha