چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 55830

وزیر بهداشت ضمن تاكید بر این كه هیچ كمبود دارویی برای بیماران سرطانی نداریم و هم اكنون دارای ذخیره یك ساله استراتژیك دارو هستیم، از تلاش برای افزایش ذخایر دارویی كشور خبر داد.

كمبود دارویی برای بیماران سرطانی نداریم

سلامت نیوز : وزیر بهداشت ضمن تاكید بر این كه هیچ كمبود دارویی برای بیماران سرطانی نداریم و هم اكنون دارای ذخیره یك ساله استراتژیك دارو هستیم، از تلاش برای افزایش ذخایر دارویی كشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر مرضیه وحید دستجردی پس از پایان جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره‌ سرانجام تركیب شورای عالی بیمه سلامت گفت: این بحث بایستی به صورت لایحه به مجلس تقدیم شود، اگرچه پیش لایحه‌ این بحث در معاونت راهبردی ریاست جمهوری و وزارت بهداشت آماده شده است و باید از طریق ریاست جمهوری به مجلس شورای اسلامی فرستاده شود. وظیفه‌ای كه در این خصوص به ما محول شده بود انجام شده است.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی مبنی بر كمبود دارو برای بیماران سرطانی گفت: هیچ كمبودی برای داروی بیماران سرطانی وجود ندارد، حتی برای مدت یك‌سال به عنوان ذخایر استراتژیك دارو داریم.وی با بیان این كه درصدد افزایش این ذخایر دارویی هستیم، گفت: البته این گروه از داروها به بیماران دارای پرونده در بیمارستان‌ها وهمچنین از طریق داروخانه‌های معتبر تحویل داده می‌شود.

وحید دستجردی افزود: یك علت این امر آن است كه ما گزارشات متعددی مبنی بر اینكه این داروها به ده برابر قیمت نیز به فروش می رسیدند داشتیم بنابراین این داروها را در اختیار داروخانه‌های معتبر قرار دادیم. مجموعه این مسائل باعث شده بود كه اخباری مبنی بر كمبود دارو منتشر شود، در حالی كه هیچ كمبود دارو و واكسنی وجود ندارد.وزیر بهداشت تاكید كرد: هم اكنون یك هیات 7 نفره برای نظارت كنترل و دارو در وزارت بهداشت تشكیل شده است و هر مشكلی وجود داشته باشد در اختیار این هیات و كمیته قرار گرفته و بررسی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha