سلامت نیوز : معاون پارلمانی وزیر بهداشت به دنبال ابلاغ اساسنامه سازمان بیمه سلامت از سوی دولت، ضمن تاكید بر لزوم یك كاسه شدن صندوق‌های بیمه‌ درمان، گفت: مشكلات یكسان شدن صندوق‌های بیمه‌ای در جلسات كارشناسی تعیین تكلیف می‌شود.

دكتر سیدرمضان محسن‌پور در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اعلام ابلاغ اساسنامه سازمان بیمه سلامت از سوی دولت به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، گفت: ادغام سازمان‌های بیمه‌ سلامت و تشكیل بیمه پایه سلامت از سوی دولت پیشنهاد و در قانون برنامه پنجم توسعه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی گفت: وزارتخانه‌های بهداشت و تعاون وزارتخانه‌های موثر در سازمان بیمه پایه سلامت هستند. لازم است جلسات مربوط به این موضوع تشكیل شود. در این جلسات كارشناسی، دبیرخانه بیمه پایه سلامت مشخص و مشكلات یك كاسه شدن صندوق‌های بیمه‌ای تعیین تكلیف می‌شود.

محسن‌پور با تاكید بر آن كه پیشنهاد وزارت بهداشت آن است كه تمام صندوق‌های بیمه‌ای در یك صندوق تجمیع شوند، افزود: آنچه كه برای وزارت بهداشت مهم است، باز شدن گره مردم در حوزه بیمه است. معتقدیم اگر صندوق‌های بیمه‌ای متفرق باشند و چند صندوق بیمه‌ای داشته باشیم، برای اداره آن باید هزینه‌های زیادی را صرف كنیم.

معاون پارلمانی وزیر بهداشت گفت: بر این اساس پیشنهادمان آن است یك صندوق بیمه‌ای و با یك اعتبار تشكیل شود و مابقی اعتبارات در جهت تقویت آن صندوق صرف شود. در این اساسنامه و جلساتی كه برقرار خواهد شد بر تحقق این پیشنهادمان اصرار خواهیم كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha