داروهای بیماران صعب العلاج، بازسازی اورژانس بیمارستان ها، ماجرای کلیه اهدایی که سر از سطل زباله درآورد و قرارداد نبستن بیمه های تکمیلی با بیمارستان ها های حاشیه پزشکی این هفته بود.

بیمه های تکمیلی زیر بار قرارداد بستن با بیمارستان های خصوصی نمی روند
سلامت نیوز : متاسفانه شاهد این هستیم که برخی بیمه های تکمیلی با برخی از بیمارستان های خصوصی هنوز قرارداد نبستند و تکلیف بیمارانی که هزینه بیمه تکمیلی را دادند معلوم نیست.

دکتر امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:در حال حاضر اطلاعاتی که داریم این است که هنوز بیمه های تکمیلی با بیمارستان های خصوصی بر اساس تعرفه های جدید هنوز قرارداد نبستند و این از نظر ما خلاف است.
 
وی گفت: فکر کنم اینها نهاد نظارتی درستی ندارند این بیمه ها تحت پوشش بیمه مرکزی هستند. هنوز بیمه ها برخی داروهای بیماران صعب العلاج را تحت پوشش قرار ندادند. بنابراین گزارش، چند وقت پیش وزارت بهداشت با وزارت تعاون توافق کردند که درصدی از اقلام دارویی که برای بیماران صعب العلاج است را تحت پوشش بیمه قرار دهند و  90 درصد را دولت و 10 درصد را مردم بپردازند اما هنوز این اتفاق نیفتاده و اجرایی نشده بیمه ها هم قبول نکردند.
 
کلیه اهدایی که سر از سطل زباله درآورد
 
در این گزارش آمده است، پرستار یک بیمارستان در بیمارستانی در آمریکا کلیه اهدایی یک مرد به خواهرش را دور ریخت و تلاش 2 ساعته پزشکان برای اهدای عضو را بی نتیجه گذاشت. در حال حاضر فعالیت این بیمارستان تا اطلاع ثانوی متوقف شده و مسولین این بیمارستان فقط ابراز تاسف کردند.
 
ازدحام و شلوغی در اورژانس بیمارستان ها
 
این روزها اورژانس بیمارستان ها در حال بازسازی هستند اما برخی اورژانس ها هم بسیا شلوغ هستند و تعداد مراجعین در آنها بیش از ظرفیت تخت ها است. یک پزشک اورژانس گفت: متاسفانه توزیع بیمارستان ها به درستی انجام نمی شود و برخی بیمارستان ها بیماران را ارجاع می دهند مثلا در بیمارستان ما 18 تخت وجود دارد در حالیکه مراجعین 40 نفر هستند. امامی رضوی در ادامه افزود: اعتمادی که مردم به پزشک باید داشته باشند وجود ندارد و فکر می کنند اگر به جای بیمارستان در نزدیکی تهران به خود بیمارستان های تهران مراجعه کنند کارشان بهتر انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha