تیك عضلانی و لرزش دست و پا شبیه به بیماری پاركینسون در مصرف کنندگان شیشه ظاهر می شود.

تیك عضلانی و لرزش دست و پا از عوارض مصرف شیشه
سلامت نیوز : فاطمه زارع،‌ کارشناس مسئول بهداشت روان مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به عوارض مصرف شیشه گفت: شیشه یا كریستال ،ماده ای است شدیدا اعتیاد آور كه به سه شكل ذرات پودری ریز مانند ذرات کریستال، ذرات بلوری شکل مانند تکه های زاج یا نبات سفید  و تکه های مربع شکل 2×2سانتیمتری مانند طلق چرا غهای قدیمی  دیده می شود.

فاطمه زارع ادامه داد: این ماده مخدر، به این دلیل در كشور ما به شیشه معروف است كه شكل ظاهری آن شبیه به شیشه ای است كه خرد و پودر شده باشد ولی در اروپا و آمریكا به نام آیس( ICE ) شناخته می شود.وی ادامه داد: مهمترین تركیب این ماده مخدر آمفتامین است كه به دو روش مصرف می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ زارع با اشاره به عوارض مصرف شیشه از نظر جسمی خاطرنشان ساخت: حركات زبان و فك، تصورات و خیال باطل، از دست دادن اشتها، پرحرفی، هیجان، بیقراری، خستگی وتنفس بد، افزایش ضربان قلب، فشارخون و درجه حرارت بدن، ناتوانی جنسی، خشكی دهان، تعریق زیاد و بزرگ شدن مردمكهای چشم مهمترین عوارض شیشه است.

این کارشناس مسئول بهداشت روان، لخته شدن خون در رگها، استفراغ، بی خوابی، شنیدن صدای زنگ در گوش، احساس خارش در زیر پوست، انتقال بیماریهای عفونی مثل ایدز و هپاتیت را از دیگر عوارض این ماده مخدر برای جسم عنوان کرد  و افزود: با مصرف این ماده از میزان مهارت دستها كاسته می شود، تیك عضلانی، و لرزش دست و پا شبیه به بیماری پاركینسون ظاهر می شود.

زارع با اشاره به عوارض روحی روانی مصرف شیشه به احساس سرخوشی، احساس قدرت، افزایش تمركز كاذب، تحریك پذیری، پرخاشگری، تهاجم، رفتارهای جنون آمیز و هیجانات جنسی اشاره نمود و افزود: سوءتغذیه، حالت تشویش، كابو س های شبانه، افسردگی شدید یا تمایل به خودكشی، گیجی، سرگردانی، عدم شناخت زمان و مكان، بی احساسی و آسیب كلیه اعضاء بدن  از جمله آثار بلند مدت مصرف شیشه است.

کارشناس مسئول بهداشت روان با بین این مطلب که بسیاری از معتادان به شیشه در بیمارستان های روانپزشکی بستری هستند، گفت: با مصرف شیشه 50سال پیر شدن در عرض 5سال در فرد رخ می دهد.وی با اشاره به این که مصرف شیشه مساوی با جنون روانی است، گفت: اختلال حافظه، توهم و بدبینی به همسر و جنون روانی ،سوغات شیشه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha