پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 55857

ورزش ایروبیک در بهبود و حتی پیشگیری از بروز بیماری دیابت موثر است و موجب ثابت ماندن و کاهش وزن می شود.

با ورزش ایروبیک از بروز دیابت پیشگیری کنیم
سلامت نیوز :  فرزانه صادقیان، کارشناس ارشد تربیت بدنی ضمن اشاره به تاثیر ورزش آیروبیک در بهبود و حتی پیشگیری از بروز بیماری دیابت متذکر شد: ایروبیك به شما كمك می‌كند وزن خود را كم كنید و آن را در حد مناسب حفظ كنید، بنابراین دیگر شما چاق نخواهید بود كه بعدها در اثر این چاقی به دیابت نوع دو (بیماری قند) مبتلا شوید. همچنین انجام ورزش ایروبیک در بیماران دیابتی به كنترل قندخون آنها كمك می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ فرزانه صادقیان با اشاره به تاثیر ورزش ایروبیک در بیماری دیابت نوع 2 گفت:  ایروبیك یعنی فعالیتی كه عضلات بزرگ را حداقل 12 دقیقه با حالت ریتمیك و موزون به كار می‌گیرد. در شرایطی كه سرعت و شدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به استفاده از اكسیژن برای مدتی افزایش می‌یابد، این فعالیت انجام می‌شود.

این کارشناس با بیان این که ورزش می تواند عوامل خطر ساز بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد، افزود: ورزش تحمّل قند خون را بهبود می بخشد و موجب افزایش نشاط و کیفیت زندگی می شود.وی یادآورشد: ورزش انجام حركات سنگین و تمرینات سخت نیست و حتما نیاز به محل مناسب، وقت زیاد و انرژی فراوان ندارد، بلكه می‌توان در خیابان، منزل و محل كار نیز آن را انجام داد.این کارشناس ارشد تربیت بدنی، نمونه های ساده این ورزش را پیاده روی، دو، شنا، دوچرخه سواری، کوه نوردی پله ای، اسکی در مناطق کوهستانی، اسکیت و قالبهای مختلف تنیس به صورت متناوب ( راکت بال، اسکواش) عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha