مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: از اواخر امسال با فراگیر شدن برنامه ملی پزشک خانواده در سراسر شهرها و روستاهای کشور به جز موارد اورژانسی، پذیرش بیمارستانها فقط از طریق ارجاع پزشک خانواده انجام می شود.

سلامت نیوز: مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: از اواخر امسال با فراگیر شدن برنامه ملی پزشک خانواده در سراسر شهرها و روستاهای کشور به جز موارد اورژانسی، پذیرش بیمارستانها فقط از طریق ارجاع پزشک خانواده انجام می شود.

سجاد رضوی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، افزود: اجرای برنامه پزشک خانواده  تمام شئون و ابعاد نظام سلامت کشور را متحول و بازسازی می کند و تحول بزرگی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم به وجود می آورد.

وی گفت: برنامه وزارت بهداشت این است که از اواخر شهریور و پاییز امسال به مرور تا آخر سال مردم تمام استانهای کشور در تمام شهرها و روستاها تحت پوشش پزشک خانواده بروند و تمام خدمات سلامت خود را از طریق تیم پزشک خانواده در مرحله اول دریافت کنند.

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در  واقع پزشک خانواده دروازه ورود مردم به نظام خدمات سلامت کشور خواهد بود و در صورتی که به خدمات پزشکی تخصصی و بستری نیاز داشته باشند فقظ از طریق ارحاع پزشک خانواده می توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی گفت: البته بخش خصوصی و جدای از پزشک خانواده هم وجود خواهد داشت اما در این سیستم دیگر دفترچه بیمه قابل قبول نیست و مردم باید هزینه همه خدمات را خودشان بپردازند. در صورتی که در سیستم پزشک خانواده هیچ هزینه ای در  سطح اول که پزشک خانواده است دریافت نمی شود. همه هزینه ها رایگان است و در صورت ارجاع به پزشک  متخصص یا فوق تخصص بیمار با در دست داشتن دفترچه بیمه فقط 10 درصد کل هزینه ها را پرداخت می کند که این یک تحول بزرگ در کاهش هزینه های مردم برای سلامت خواهد بود.

مدیرکل نظرت بر درمان وزارت بهداشت ادامه داد: به این ترتیب از اواخر امسال ارجاع به بیمارستانهای دولتی و پذیرش در این مراکز به جز موارد اورژانسی فقظ از طریق ارجاع پزشک خانواده انجام خواهد شد. و دیگر دفترچه بیمه افراد بدون ارجاع پزشک خانواده در هیچ بیمارستانی پذیرفته نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha