سلامت نیوز: رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به این كه كارخانه‌های داروسازیGNP خود را اصلاح كرده‌ و همچنین با استقرار ماشین‌آلات جدید و ارتقای وضعیت فیزیكی موجود اكنون در حد قابل قبولی قرار دارند، گفت: در حال حاضر كارخانه داروسازی فرسوده در كشور نداریم.

دكتر احمد شیبانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افتتاح و گسترش داروخانه‌ها در كشور توضیح داد: اجازه تاسیس داروخانه مطابق آیین‌نامه‌ برای افراد متقاضی صادر می‌شود كه این آیین‌نامه بر اساس جمعیت، فاصله و امتیاز تعریف شده است كه افراد در نوبت اگر امتیاز لازم را بر حسب آیین‌نامه كسب كرده باشند، می‌توانند در هر محلی در تهران یا شهرستان‌ها داروخانه تاسیس كنند.

نیاز كشور به گسترش داروخانه‌ها در كنار مراكز درمانی

وی با بیان اینكه جمعیت رو به گسترش است و مردم به داروخانه‌ها نیاز دارند، عنوان كرد: تعداد مطب‌ها و مراكز درمانی رو به رشد است و به ازای این مراكز، نیاز به گسترش داروخانه‌ها وجود دارد.

تعداد قابل ملاحظه‌ای از داروسازان در نوبت دریافت مجوز تاسیس داروخانه هستند

شیبانی افزود: در تهران تعداد قابل ملاحظه‌ای در نوبت دریافت مجوز هستند. امید است با پیگیری‌هایی كه صورت می‌گیرد، این افراد هم داروخانه تاسیس كنند. كار داروساز در نهایت فعالیت در داروخانه است.

جلوی تولید كارخانه‌های داروسازی فرسوده گرفته می‌شود


رییس سازمان غذا و دارو همچنین درباره كارخانه‌های داروسازی فرسوده، اظهار كرد: برخی كارخانه‌های داروسازی ما مربوط به 50 سال پیش هستند. اولین كارخانه داروسازی مادر كشور در سال 1325 تاسیس شد. هم اكنون برخی كارخانه‌ها فرسوده هستند و برخی در حال اصلاح. سازمان غذا و دارو بر این روند مراقبت و نظارت دارد به گونه‌ای كه می‌توان گفت كارخانه فرسوده داروسازی نداریم. در واقع می توان گفت كارخانه‌ای كه فرسوده باشد و نتواند دارو تولید كند، نداریم كه اگر چنین چیزی باشد جلوی تولید آن را می‌گیریم.

برخی كارخانه‌های ما در حد استانداردهای جهانی هستند

وی ادامه داد: كارخانه‌ها تلاش كرده، GNPشان را اصلاح كرده‌اند. همچنین بخش‌ها را اصلاح و ماشین‌آلات جدید را مستقر كرده‌اند، وضعیت فیزیكی موجود را ارتقا داده‌ و اكنون در حد قابل قبولی قرار دارند، ضمن آن كه برخی كارخانه‌های ما در حد استانداردهای جهانی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha