جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 55885

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر فراگیری پدیده طوفان نمک در سراسر کشور٬ گفت: به‌طور حتم بعد از طوفان نمک در استان آذربایجان شرقی و غربی به ترتیب کردستان٬ اردبیل٬ زنجان٬ قزوین و تهران با این پدیده روبه‌رو خواهند شد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر فراگیری پدیده طوفان نمک در سراسر کشور٬ گفت: به‌طور حتم بعد از طوفان نمک در استان آذربایجان شرقی و غربی به ترتیب کردستان٬ اردبیل٬ زنجان٬ قزوین و تهران با این پدیده روبه‌رو خواهند شد.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به انباشت گرد نمک در حاشیه دریاچه ارومیه، بیان کرد: به‌طور حتم هم‌اکنون وضعیت این دریاچه در قیاس با زمان‌های قبل در وضعیت بسیار نامناسب و بحرانی قرار دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه متأسفانه مسئولان در موضوع دریاچه ارومیه سیاسی کاری می‌کنند٬ اعلام کرد: بی‌توجهی مسئولان و اولویت قرار دادن موضوعات دیگری به‌جزء نجات دریاچه ارومیه به طور حتم تبعات ناگواری را به‌دنبال خواهد داشت.

این نماینده مجلس نهم٬ با تأکید بر خطر فراگیری پدیده طوفان نمک در کشور٬ تصریح کرد: به‌طور حتم بعد از فراگیری طوفان نمک دراستان آذربایجان شرقی و غربی به ترتیب کردستان٬ اردبیل٬ زنجان٬ قزوین و در نهایت تهران با این پدیده روبه‌رو می‌شوند.

وی وقوع طوفان نمک در دریاچه ارومیه را فاجعه‌بار خواند و افزود: ایجاد طوفان در این منطقه موجب بروز آسیب‌ و بیماری‌های جدیدی مانند بیماری گوارشی٬ اختلالات تنفسی و ریوی٬ ناراحتی چشمی و پوستی می‌شود.

این نماینده مجلس نهم٬ با اعلام اینکه بخش جنوبی دریاچه ارومیه تا دو سال آینده خشک می‌شود٬ یاد‌آور شد: هم‌اکنون غلظت آب در بخش جنوبی دریاچه حدود ۴۰۰ میلی‌گرم در یکصد سی‌سی است و این به معنای خشکی دریاچه ارومیه به شمار ‌می‌رود.

فتاحی با بیان اینکه انتقال آب رودخانه اطراف استان آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه تنها راه نجات‌ این دریاچه است، تأکید کرد: به طور حتم تعلل مسئولان در اجرای طرح‌های نجات دریاچه ارومیه٬ موجب بروز فاجعه زیست‌محیطی در منطقه خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ بر لزوم افزایش حمایت دستگاه‌های اجرایی از دریاچه ارومیه تأکید کرد و اظهار داشت: مسئولان باید از اشاعه این بحران به مناطق دیگر کشور جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha