جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 55889
سلامت نیوز: حفظ وزن متناسب در دوران میانسالی با ایجاد تغییرات جسمی مطلوب از وقوع بیماری‌های مزمن در سال‌های پایانی عمر می‌كاهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت،محققان مركز پزشكی جنوب غربی UT‌ و مؤسسه كوپر با انجام مطالعات خود بر روی داده‌های 18670 بزرگسال میانسال كه شامل مشاهده بیش از 250000 ركورد پزشكی در طول 40 سال بوده است دریافتند كه تناسب اندام در سنین 30، 40 و 50 سالگی نه تنها باعث افزایش بقای عمر می‌شود بلكه امكان داشتن یك پیری سالم و عاری از بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد.
 
براساس این گزارش محققان با تجزیه و تحلیل داده‌های افراد مورد مطالعه دریافتند كسانی كه سطح آمادگی جسمانی را تا 20 درصد در خود افزایش داده‌اند متعاقباً امكان وقوع بیماری‌های مزمن مانند نارسایی احتقان قلب، آلزایمر و سرطان روده بزرگ و از این دست بیماری‌ها را در خود تا 20 درصد كاهش داده‌اند.
 
نتایج حاصل از این گزارش حاكی از آن است كه تناسب اندام در میانسالی می‌تواند همواره باعث بهبود كیفیت زندگی در سال‌های بعد شود و این اثر مثبت در بین مردان و زنان تا پایان عمر ادامه دارد.
 
به گفته محققان با توجه به اطلاعات انجمن ملی قلب، ریه و خون، بزرگسالان باید حداقل به مدت 2 ساعت و نیم در هفته فعالیت‌های موازی را انجام دهند كه این فعالیت‌های ایروبیكی مانند پیاده‌روی و دویدن با سرعت آهسته و غیره به طولانی‌تر شدن زندگی و كیفیت بالای آن كمك كرده و فواید زیادی در میزان سلامتی افراد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha