شنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5589

یک شهروند فرانسوی که مغزی به اندازه تنها یک تخم مرغ دارد و بطور طبیعی به زندگی خود ادامه می دهد، شگفتی پزشکان را برانگیخت.

مرد مغز تخم مرغی!

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، این مرد فرانسوی 44 ساله که همانند انسانهای عادی زندگی می کند و از عقب ماندگی ذهنی یا ناتوانی جسمی برخوردار نیست، تنها یک دهم حجم مغز عادی مغز دارد.

درحقیقت مغز این مرد در طول سالهای زندگی اش موفق شده است خود را با شرایط محیط سازگار کند.

براساس گزارش مجله لانست، این مرد که ساکن جنوب فرانسه است، وقتی تصویر مغز خود را که به اندازه یک تخم مرغ کوچک بود، دید بسیار تعجب کرد.

این بیمار که برای یک رادیوگرافی ساده به بیمارستان مارسی رفته بود، شگفتی پزشکان بیمارستان را برانگیخت.

بیمار متاهل ، کارمند و دارای دو فرزند است. پزشکان دلایل زیادی را برای بدشکلی و کوچک بودن مغز این مرد عنوان کرده اند. درحقیقت پزشکان تشخیص داده اند که این مرد مبتلا به "پرآبی مغز"(هیدروسفالی) است در این آسیب ، میزان مایع مغز بطور غیرطبیعی افزایش می یابد.

در این خصوص لیونل فئولی از دانشگاه مدیترانه اظهار داشت:" بررسی های آزمایشگاهی تصاویر واقعا شگفت انگیزی را نشان داد. هم قشر خاکستری و هم قشر سفید مغز با وجود کوچکی بطور طبیعی فعالیت می کنند."

آی کیوی این مرد 75 است که این میزان حتی از آی کیوی لازم برای تکلم که 85 است، پایین تراست. باوجود این، مغز این مرد توانسته است خود را با شرایط وفق دهد و دارای هیچ مشکل ذهنی و فیزیکی نیست. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha