جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 55896
سلامت نیوز: با اصطلاح پوست حساس آشنا شده و نیز طبق مطالعات انجام شده در آمریکا حدود 52 درصد افراد دچار پوست حساس هستند.

دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و  عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: اصطلاح پوست حساس زمانی به کار برده می شود که پوست در برابر مواد بیرونی به خصوص مواد آرایشی و بهداشتی واکنش های غیر معمول نشان بدهد.
 
وی تصریح کرد: 50 درصد افرادی که دچار پوست حساس هستند فقط یک احساس ناخوشایند را در پوست خود بیان می کنند و هیچ گونه تغییر ظاهری در پوست ایجاد نمی شود اما در نیمی از موارد نیز تغییرات ظاهری به شکل قرمزی و حتی التهاب در پوست تظاهر می کند و احساس ناخوشایندی که این افراد تجربه می کنند به شکل خارش، سوزش، گزش حشره، گرگرفتگی و بر افروختگی پوست است.
 
انتظاری افزود: اکثر این افراد برای پرهیز از ایجاد حس ناخوشایند حتی در مسافرت ها نیز ترجیح می دهند همان موادی که برایشان آزار دهنده نیست با خود همراه داشته باشند.
 
این متخصص خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در آمریکا حدود 52 درصد افراد دچار پوست های حساس هستند و پوست صورت بیشترین ناحیه درگیر است و همچنین به طور تقریبی در 80 درصد بیماران احساس ناخوشی در صورت ظاهر می شود و سایر نواحی درگیر به ترتیب عبارت از دست ها، پوست سر، گردن و پشت است.
 
** پوست حساس در زنان بیشتر از مردان مشاهده می شود
 
انتظاری در ادامه این چنین گفت: پوست حساس در زنان به مراتب بیشتر از مردان مشاهده می شود و علائمی که بیماران ذکر می کنند در فصول مختلف سال متفاوت بوده به گونه ای که احساس ایجاد سوزش و خارش بیشتر در فصل تابستان مشاهده می شود اما احساس گزش و برافروختگی ممکن است در فصول سرد سال بیشتر دیده شود. یکی از بهترین توصیه هایی که به منظور رهایی از پوست حساس مطرح می شود قطع تمام فراورده های آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha