شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 55903
سلامت نیوز :تلفن های هوشمند آیفون اغلب می توانند پالس های جریان خون را از طریق انگشتی که بر روی لنز دوربین آنها قرار می گیرد اندازه گیری کنند. اما اخیرا شاهد عرضه نوع جدیدی از کاربرد ضربان قلب هستیم که نیازی به تماس فیزیکی با تلفن ندارد و می تواند به سادگی با نگاه کردن به صورت فرد، ضربان قلب او را نشان دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سفیر ؛ کاربردهای تلفن های هوشمند برای تعیین ضربان قلب مانند Pulse Phone and Heart Rate به گونه ای است که با نظارت بر تغییرات در رنگ و شفافیت پوست ناشی از جریان خون در انگشتی که لنز دوربین آیفون را می پوشاند انجام می دهد.در حالی که این کاربرد جدید هنوز از دوربین آیفون استفاده می کند اما افزودنی های اخیر به کاربرد نظارت بر ضربان قلب مانند Cardiio و ضربان قلب من چگونه است (What’s My Heart Rate)، می تواند ضربان قلب فرد را با تشخیص تغییرات کوچک رنگی در چهره که ناشی از ضربان قلب است، مشخص کند.

طراحان کاردیو معتقدند این کاربرد بر اساس فناوری پیشرفته به دست آمده در آزمایشگاه مدیا دانشگاه فناوری ماساچوست کار می کند. در این فناوری افزایش حجم رگهای خونی در صورت، به دلیل افزایش جریان خون موجب می شود صورت نور بیشتری جذب کند و از این رو کاهش میزان نور منعکس شده از چهره را پی دارد.دوربین آیفون می تواند این تغییرات را تشخیص دهد از این رو به این کاربرد اجازه می دهد ضربان قلب فرد را محاسبه کند. کاربران باید در یک محیط روشن و دارای نور به اندازه کافی، آیفون را درفاصله 15 سانتی متری در جلوی صورت خود نگه دارند.اما این در حالی است که اگر مو پیشانی را پوشانده باشد می تواند در خواندن این کاربرد اشکال ایجاد کند متاسفانه این امر می تواند دقت را از بین ببرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha