سلامت نیوز : تنوع کیف‌های مدرسه و نیز آسیب‌هایی که در اثر حمل کیف نامناسب به وجود می‌آید موجب شده تا والدین همواره به هنگام خرید کیف برای فرزندانشان این دغدغه را داشته باشند که کدام کیف برای فرزندشان مناسب‌تر است.

مرتضی عزیزیان فیزیوتراپیست درگفت وگو با (ایسنا) ، مهمترین ملاک را در خرید یک کیف مناسب توجه به جنس آن عنوان کرد و گفت: جنس کیف باید به گونه‌ای باشد که در تماس با پشت و کمر تعریق نداشته باشد. بهتر است از کیف‌های چرمی و پارچه‌ای به جای کیف‌های نایلونی و یا پلاستیکی استفاده شود.به گفته عزیزیان، میزان حمل کتاب و وسایل تحریر باید متناسب با وزن کودک باشد و بهتر است که دانش آموزان در دوره دبستان بیش از دو کیلوگرم و یا حداکثر سه کیلوگرم وزن را حمل نکنند.

این فیزیوتراپیست بهترین نوع کیف برای دانش آموزان را کوله پشتی عنوان كرد و گفت: حمل کوله پشتی موجب می‌شود که از وارد آمدن فشار به یک طرف بدن جلوگیری شود.وی در ادامه تصریح کرد: درمورد کیف‌های کوله پشتی باید این نکته را در نظر داشت که ارتفاع کوله پشتی به گونه‌ای باشد که روی مهره‌های پشتی قراربگیرد و روی نشیمنگاه نباشد، در غیر این صورت باعث ایجاد فشار بیش از حد برروی مهره های کمری خواهد شد.

وی گفت: کیفهای دستی و شانه‌ای به ترتیب بعد از کیفهای کوله پشتی مناسب‌ترین کیف‌ها هستند، اما باید به هنگام حمل این نوع کیف‌ها هر 10 یا 15 دقیقه یک بار آنها را جابجا کنیم و کیف را ازدستی به دست دیگر و یا ازشانه‌ای به شانه دیگر بدهیم.به گفته عزیزیان حمل یک طرفه کیفهای دستی و یا شانه‌ای سبب کشیدگی تاندونهای شانه خواهد شد.این فیزیوتراپیست ارشد، پهن بودن بند کیف‌های شانه‌ای را عامل مهمی در جلوگیری درد ناحیه کتف و فشار عروق اعصاب شانه و کتف به هنگام حمل آنها عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha