سلامت نیوز : وزیر بهداشت تجمیع را به نفع تمام سازمان‌های بیمه‌گر خواند و در پاسخ به این سوال كه متولی سازمان بیمه سلامت كدامیك از وزارتخانه‌های بهداشت یا رفاه خواهند بود، گفت: متولی سازمان بیمه سلامت یك مدیرعامل خواهد بود و این مدیرعامل باید مورد توافق وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه باشد.

دكتر مرضیه وحیددستجردی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چگونگی تشكیل سازمان بیمه سلامت گفت: اساس‌نامه سازمان بیمه سلامت از سوی دولت به وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و تعاون، كار و رفاه اجتماعی ابلاغ شده است.وی در پاسخ به این سوال كه برخی صندوق‌های بیمه‌ای خود را از تجمیع مستثنی عنوان كرده‌اند، گفت: تشكیل سازمان بیمه سلامت و بیمه واحد سلامت مصوبه قانون برنامه پنجم توسعه است و بر اساس قانون تمام سازمان‌های بیمه‌گر از جمله سازمان بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی، نیروهای مسلح و ... باید تجمیع ‌شوند.

وزیر بهداشت افزود: بر اساس قانون، بیمه‌های سلامت باید از این حالت چندپارچگی خارج و یكپارچه ‌شوند.دستجردی در پاسخ به این سوال كه سازمان بیمه سلامت زیر نظر كدامیك از وزارتخانه‌های بهداشت یا رفاه فعالیت خواهد كرد، گفت: متولی سازمان بیمه سلامت یك مدیرعامل خواهد بود. مدیرعامل این سازمان هم باید كسی باشد كه مرضی الطرفین باشد به آن معنی كه وزارتخانه‌های مربوطه از جمله وزارت بهداشت و رفاه بر آن توافق داشته باشند.

وزیر بهداشت در پایان تاكید كرد: در مجموع بر اساس قانون، تمامی سازمان‌های بیمه‌گر مشمول تجمیع می‌شوند و اگر هم بیمه‌ای وارد این موضوع نشود به ضررش خواهد بود. در نهایت هم در این زمینه باید دید كه نظر قانونگذاران مجلس و دولت نظرشان چیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha