سلامت نیوز :متخصصان اطفال در یك مطالعه كوچك دریافته‌اند كه آب ذغال اخته طبیعی سرشار از مواد آنتی باكتریال خاص است كه در پیشگیری از ابتلای مجدد كودكان به عفونت‌های مجاری ادراری و مثانه نقش قابل توجهی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان در آزمایش جدید متوجه شدند آب ذغال اخته حاوی غلظت بالایی از مواد آنتی باكتریال موسوم به پرو آنتوسیانیدین‌ها یا PACs است كه از تكرار عفونت‌های ادراری در كودكان تا دو سوم برابر جلوگیری می‌كند.این متخصصان می‌گویند از آنجا كه ممكن است آب این میوه در بسته بندی‌های موجود در سوپرماركت‌ها حاوی PACs نباشد لذا تمام محصولات این میوه لزوما خاصیت پیشگیری از عفونت را نخواهند داشت و فقط انواعی كه به طور طبیعی تهیه می شوند از این نظر موثر هستند.

مواد آنتی باكتریال PACs‌ تركیباتی هستند كه خاصیت ضد باكتریایی فوق العاده‌ای به میوه ذغال اخته می‌دهند. برای انجام این آزمایشات، پزشكان دانشگاه بیریتیش كلمبیا در شهر ونكوور كانادا با مطالعه روی 40 كودك كه طی سال گذشته حداقل دو بار به عفونت ادراری دچار شده بودند، به این نتایج دریافتند.شرح این آزمایش‌ها در مجله اورولوژی به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha