شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 55914

سلامت نیوز :  پزشكان در یك مطالعه گسترده دریافتند كه میگرن هیچ تاثیری در افزایش وزن ندارد و زنانی كه میگرن دارند با اضافه وزن بیشتر مواجه نمی‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این در حالی است كه در برخی از مطالعات قبلی عنوان شده بود كه اگرچه نه در تمام موارد اما گاهی اوقات بین اضافه وزن و افزایش سردردهای میگرنی ارتباط وجود دارد.دكتر توبیاس كورت از متخصصان انستیتو مطالعات ملی فرانسوی INSERM و دانشگاه بوردوكس در این رابطه خاطرنشان ساخت: نتایج مطالعات اخیر ما اطمینان می دهد كه ابتلا به میگرن دلیلی بر افزایش وزن نیست.

در بررسی جدید، متخصصان این انستیتو اطلاعات حاصل از «مطالعه سلامت زنان» را مورد ارزیابی قرار دادند. این مطالعه یك آزمایش بالینی بلندمدت است كه از اواسط دهه 1990 میلادی به بعد روی هزاران زن آمریكایی انجام گرفت.دكتر كورت تصریح كرد: ما در این مطالعات هیچ ارتباطی بین ابتلا به میگرن و افزایش خطر اضافه وزن و چاقی مشاهده نكردیم.نتایج این مطالعات كه در مجله Cephalalgia به چاپ رسیده بر اساس آزمایشات روی 19 هزار و 162 متخصص زن در حوزه بهداشت در گروه سنی 45 سال به بالا بدست آمده كه همگی آنها در زمان شروع آزمایشات وزن طبیعی داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha