سلامت نیوز : پایگاه خبری «اند آو امریکن دریم» طی گزارشی در خصوص «دخالت علم و دانش غربی در خلقت و به هدف مطامع خاص» می‌نویسد: بزرگترین تهدیدی که با آن مواجه هستیم اصلاحات ژنتیکی است. در سراسر جهان دانشمندان درحال تغییر اساس زندگی و خلقت هستند و آن‌ را به مثابه زمین بازی می‌دانند که هرچیزی در آن می‌تواند جای داشته باشد.

*بهم ریختن قوانین خلقت عواقب ناگواری دارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بر اساس این گزارش، دانشمندان جهان در پشت درهای بسته در حال خلق  عجیب و غریب‌ترین هیولاهایی که می‌توان تصور کرد، هستند. این در حالی‌ است که عده کمی نگران عواقب این مسئله هستند اما واقعیت این است که در هم برهم کردن زندگی منجر به عواقب بسیار جدی خواهد شد.

در این میان، دانشمندان مدعی هستند که درحال مقاوم کردن بیشتر غلات هستند تا بیشتر برای ما مفید باشند. آن‌ها مدعی هستند که می‌توانند حیوانات را مطابق میل ما تغییر دهند. دانشمندان مدعی هستند که اصلاحات ژنتیکی باعث ارتقا کیفیت زندگی می‌شود اما سئوال این‌جاست که آیا خوردن غذاهای اصلاح شده ژنتیکی، در واقع برای انسان بد نیست؟

در ابتدا باید اشاره داشت که 70٪ غذاهای فرآوری شده در آمریکا، شامل حداقل یک افزودنی اصلاح شده ژنتیکی است. ما هم اکنون با عجله و شتاب به جلو می‌رویم و بدون ترس از عواقب آن، در حال خلق موجودات هیولا گونه هستیم و البته روزی نسل آینده حماقت ما را تمسخر خواهد کرد.

*غذاهای اصلاح شده آفت زندگی است

دانشمندان قول داده بودند که محصولات ژنتیکی باعث وفور محصولات در جهان می‌شود اما جهان هم اکنون در قحطی بسر می‌برد و کماکان شاهد بیماری لاعلاج و آفات فوق‌العاده هستیم که همه ناشی از گسترش اصلاحات ژنتیکی است.

«جورج دورسکی» محقق، اخیرا در مقاله‌‌ای به چگونگی مقاوم شدن کرم ذرت در برابر سموم اشاره کرده است. در بخشی از این مقاله آمده است: «کرم‌های غوزه تغییر شکل یافته در کشور چین باعث نگرانی شده‌اند. محققان دریافته‌اند که مقاومت ایجاد شده در کرم‌های غوزه در شمال چین، سه برابر بیش از نواحی دیگر این کشور از قبیل شمال غربی هستند.»

همچنین در مقاله‌ای که اخیرا در «رادیوی ملی آمریکا» به جزییاتی از آن اشاره شد، چیزی شبیه به مسئله چین در آمریکا نیز رخ داده است  به طوری‌که سوسک‌های موجود در مزارع ذرت، در برابر سم‌ها مقاوم شده و موجب مشکلات عمده ای شده‌اند. در بخشی از این مقاله آمده است: «دانشمندان هم اکنون به خاطر مشاهده نوعی سوسک مقاوم جدید دائم هشدار می‌دهند. در شرق ایوا، شمال غربی الینوی و بخش‌هایی از مینسوتا و نبراکاس، شمار زیادی از مزارع ذرت مقاوم، توسط سوسک‌ها خورده شده اند.»

* سم مزارع اصلاح شده در بدن انسان

«ارون گسمن» حشره شناس دانشگاه ایالت ایوا، برخی از این گونه جانداران را جمع آوری کرده و پی برده است که  توانایی آن‌ها در از بین بردن مزارع ذرت، بیش از حد تصور است.

اکنون پی برده‌ایم که مزارع ذرت برای بشر، همان‌طور که دانشمندان وعده داده بودند، ایمن نیست. دکتر «مرکولا» از کارشناسان امور کشاورزی اخیرا طی مقاله‌ای در این زمینه عنوان داشت: «سال گذشته پزشکان بیمارستان دانشگاه شربروک در کبک کانادا پی بردند که در 93٪ زنان حامله، در 80٪ خون بند ناف نوزادان و در 67٪ زنان غیر حامله ماده آغشته به سم موجود در مزارع ذرت اصلاح شده وجود دارد.»

همچنین در این تحقیقات مشخص شد که احتمالا  سم موجود در مزارع ذرت، از طریق رژیم غذایی در بین اقشار متوسط کانادا وارد بدن آن‌ها شده است؛ زیرا آن‌ها از ذرت درحد وسیعی در غذاهای خود استفاده می‌کنند و نوشیدنی‌های‌شان نیز بیشتر از شربت ذرت با فروکتوز بالاست. همچنین مشخص شد که ماده سمی، احتمالا از طریق گوشت حیواناتی که از مزارع ذرت استفاده کرده‌اند به این افراد انتقال یافته است.

این یافته‌های شوک آور که ممکن است روده انسان تبدیل به جایگاه آفت کش‌ها شود، باعث افزایش وحشت ناشی از خوردن ذرت شده است.

*غذاهای فرآوری شده غربی بسیار مضر هستند

اگر این فرضیه درست باشد آیا مزارع ذرت اصلاح شده به همان طریقی که به حشرات آسیب وارد می کنند به دستگاه هاضمه انسان نیز صدمه می زند؟ باید بخاطر سپرد که سم موجود در مزارع ذرت، معده حشرات را از بین می برد و سبب مرگ آن‌ها می گردد. البته دانشمندان منکر این قضیه هستند ولی تحقیقات صورت گرفته چیز دیگری را نشان می دهد. بنابر این آیا نسبت به غذایی که می‌خوریم اطمینان خاطر داریم؟

*تبدل کردن حیوانات به موجودات عظیم الجثه

به‌نظر می‌رسد که دانشمندان سراسر جهان مشکلی با در هم و برهم کردن حیوانات ندارند. اخیرا فاش شد که دانشمندان در چین، 300 راس گاو ماده را برای تهیه شیر شبیه به شیر انسان اصلاح نژادی کرده‌اند. آن‌ها چگونه این کار را انجام داده‌اند؟ آن‌ها ژن انسانی را به بدن گاو‌ها تزریق کرده‌اند و نیمی از بدن این حیوانات گاو و نیمی دیگر انسان است.

نمونه‌های دیگری نیز از این مسئله رویت شده‌است. در ژاپن دانشمندان موش اصلاح شده ژنتیکی ایجاد کرده‌اند که همانند پرنده جیک‌جیک می‌کند.

یک شرکت آمریکایی اخیرا ماهی آزاد بسیار عضلانی، سه برابر بزرگتر از حد طبیعی تولید کرده است. در ژاپن دانشمندان پی برده‌اند که می‌توانند اندام موش صحرایی را در داخل بدن موش‌ها پروش دهند. آن‌ها امیدوارند تا از این فن آوری برای ایجاد اندام انسان از خوک بهره گیرند.

دانشمندان حتی موفق به تولید بز‌های خفاش مانند و گربه‌های نورانی شده‌اند. تصور کنید که چه هیولاهای عجیب و غریبی در حال ایجاد هستند.

*نوزدان آینده از لحاظ ژنتیکی دستکاری شده‌اند

بدبختانه، هم اکنون نوزدان انسان نیز دستخوش تغییرهای ژنتیکی قرار گرفته‌اند. اخیرا گزارش شد که دانشمندان، نوزادانی  را از سه پدر و مادر خلق کرده‌اند.

روزنامه «دیلی میل» در این زمینه نوشت:«اولین انسان‌های ژنتیکی اصلاح شده در انگلیس دیشب بدنیا آمدند. در آمریکا  نیز سی نوزاد به دنبال یک سری آزمایش‌های صورت گرفته بدین شکل به دنیا آمدند. تاکنون دو تن از این نوزادان تحت آزمایش قرار گرفته‌اند و البته این نوزادان از سه پدر و مادر هستند.»

این روزنامه در ادامه می نویسد: «15 تن از این نوزادان در سه سال گذشته بدنیا آمده‌اند که حاصل آزمایش‌های صورت گرفته در موسسه علوم و دارو سازی «سنت بارناباس» در نیوجرسی آمریکا بوده‌اند. مادران این کودکان در حاملگی مشکل داشته‌اند و به همین دلیل ژن‌هایی از یک زن دیگر در داخل بدن این افراد گذاشته شده و سپس کار بارورسازی صورت گرفته است. آزمایش ژنتیکی از انگشتان دست دو نوزاد متولد شده بدین شکل نیز نشان داد که در بدن آن‌ها «دی ان ای» دو زن و یک مرد دیگر بوده است.

آیا این کودکان روزی قادر به تولید مثل خواهند بود؟ اگر پاسخ مثبت باشد، ماده ژنتیکی دیگران وارد بدن همه انسان‌ها خواهد شد. اما دانشمندان از این‌که می‌توانند کارهایی انجام دهند که هرگز نیز متوقف نخواهد شد بسیار هیجان زده هستند. دانشمندان هم اکنون درحال تولید مخلوقاتی نیمه انسانی و نیمه حیوانی به هدف یافتن راه علاج بیماری‌های سخت هستند.

روزنامه دیلی میل اخیرا اعلام کرد که در آزمایشگاهی در انگلیس به طور مخفیانه، جنین انسانی، حیوانی تولید شده است. این روزنامه در این باره می‌نویسد:« دانشمندان موفق به تولید 150 جنین پیوندی انسانی، حیوانی در آزمایشگاه‌های انگلیس شده‌اند. این جنین‌های پیوندی به طور مخفیانه در سه سال گذشته و برای معالجه یک سری از بیماری‌های دشوار ایجاد شده اند.»

ولی چه کسی در جهان گفته که این ایده خوبی است؟ ترکیب انسان با حیوان حتی هم اکنون در ناحیه مرکزی آمریکا نیز صورت می‌گیرد.

شبک خبری «ام اس ان بی سی» چندی پیش در این رابطه گزارش کرد که در یک مزرعه، پنجاه گوسفند وجود دارند که داخل بدن آن‌ها جگر، قلب، مغز و دیگر اندام‌های انسانی وجود دارند و البته این باعث بدبو شدن بدن این گوسفند‌ها شده است.

*مرز بین بشر و حیوان چه خواهد شد؟

خوب، چه مفهومی دارد که نیمی از بدن حیوان باید از انسان باشد؟ آیا با شدت گرفتن این اقدامات مرزی بین ما و حیوان‌‌ها وجود خواهد داشت؟ اگر پاسخ مثبت است، این مرز کجاست؟ تعجب آورتر این است که بسیاری از مردم راجع به این مسئله نگران نیستند.

شبکه یاد شده از اقدام‌های دیگر دانشمندان خبر داده و عنوان می‌سازد که در دو سال گذشته دانشمندان خوک‌هایی خلق کرده‌اند که داخل بدنشان خون انسان جاری است و یا تخم خرگوشی که «دی ان ای» انسانی درونش است و یا تزریق سلول‌های بنیادی که باعث راه رفتن موش‌های فلج می‌شود. آیا باید علم هرکاری که می‌خواهد با «دی ان ای» انسان انجام دهد؟ آیا ما خیال‌مان راحت است که آزمایش‌های عجیب و غریب پیامد‌های ناخواسته جدی را در آینده نخواهند داشت؟

در ایالت میسوری، دانشمندان خوک‌هایی را نگهداری می‌کنند که بخشی از بدنشان انسان است و به این امید هستند که از این اقدام در جهت عمل پیوند اندام انسان‌ها استفاده کنند. اگر روزی شما نیاز به عمل پیوند داشته باشید باید آگاه باشید که این اندام از کجا آمده است. اگر حواستان نباشد، پزشک‌ها اندامی را به شما پیوند می‌زنند که از موجودی عظیم الجثه یا خوک بوده که اندام انسانی بوسیله آن شبیه سازی شده است.

*ترنس اومانیسم، انسان ماورای باور و فناناپذیر؟

دیگر اقدام علمی بسیار آزار دهنده و عجیب و غریب دیگر، «ترنس اومانیسم» است. در این ایده انسان‌ها توسط رایانه‌ها ، ریز تراشه‌ها، نانو ربات و دستگاه‌های بسیار ریز ارتقا می‌یابند.

با استفاده از ترکیب فن‌آوری و انسان با هم دیگر، هواداران نظریه «ترنس اومانیسم»  بر این باورند که بشر باهوش‌تر و قوی‌تر می‌شود. آن‌ها براین باورند که با این اقدام، بیماری‌های ساده، سخت، نقص‌های فیزیکی و حتی مرگ سرانجام رخت برخواهند بست. اما سئوال اینجاست که وضعیت بقیه انسان‌ها چگونه خواهد بود و یا تعامل انسان با چنین انسان برتری چگونه خواهد بود؟ این سوال بسیار مهمی است.

* بشر در حال از بین بردن توازن خدادادی است

جهان ما، با دقت بسیار بالا و توازن طبیعی بین پرندگان با زنبور‌ها و گل‌ها و درختان ایجاد شده است. وقتی‌که ما شروع به درهم و برهم کردن امور کنیم و دست به تغییر ساختارهای بنیادی زندگی بزنیم در حقیقت شیطانی (غول چراغ جادو) را خلق کرده‌ایم که دیگر قابل تغییر و بازگشتش به جعبه پاندرا(چراغ جادو) نیستیم و عواقب خوشایندی نیز نخواهد داشت.این تصور که می‌توانیم محصولات، حیوانات و حتی نوزادانمان را به صورت هیولاهای ژنتیکی خوب درآوریم بسیار خودخواهانه است. ما درحال تکه تکه کردن طبیعت هستیم و به‌سرعت محیط زیستی را که به ما سپرده شده است تخریب می‌کنیم و به یقین روزی تاوان آن‌را خواهیم پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha