شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳
سلامت نیوز :شاید کسی فکرش را هم نمی کرد پس از چند کشور اروپایی، آسیایی و حتی آفریقایی مسئولان پلیس کشورمان نیز به فکر لاغر کردن پلیسهای چاق بیافتند. اولتیماتومی که از سوی مرزبانی برای اولین بار به مرزبانهای چاق داده شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ اولین بار مسئولان پلیس تایلند اعلام کردند که ماموران چاق یا باید لاغر شوند یا اخراج می شوند. به همین دلیل 82 پلیس چاق بزرگراه که نمی توانستند همانند مردم عادی بدوند یا سارقان را تعقیب کنند باید لاغر می شدند. این افراد حق نشستن پشت میز و انجام کارهای اداری را نداشتند به همین خاطر روی هم رفته 567 کیلوگرم وزن کم کردند که به طور میانگین هر کدام از آنها 6 تا 8 کیلوگرم وزن کم کرده بودند.

نزدیک به یک دهه از تغییر و تحول در نیروی انتظامی می گذرد. تغییراتی که باعث شد نیروی انتظامی از پلیس سنتی به یک پلیس مدرن، روزآمد و کارآمد تبدیل شود. استفاده از فناوریهای نوین، کنترل الکترونیکی و ارتباطات غیر حضوری باعث شد تا تعدادی از ماموران پلیس نیز با اضافه وزن مواجه شوند. مامورانی که در مواجهه مردم با آنها اولین چیزی که در چشم مراجعه کنندگان نمایان می شد عدم تناسب وزن آنها بود. البته این موضوع تا چند سال پیش نیز که توجه زیادی به ورزش نمی شد ادامه داشت اما به دستور فرماندهان، ورزش اجباری شد تا پلیسهای ما نیز از آمادگی جسمانی برخوردار باشند.

لاغر شوید تا اخراج نشوید

البته هستند مسئولان کشورهایی در اطراف ما که آنها نیز به پلیسهای خود اولتیماتوم داده اند که لاغر شوند. وزارت کشور قزاقستان چندی پیش با اعلام زمانی برای لاغر شدن ماموران پلیس اعلام کرد، مامورانی که لاغر نشوند اخراج می شوند. افراد باید خودشان را به استانداردهای تعیین شده برسانند. البته در این کشور از افرادی که می خواهند پلیس شوند تست دور شکم گرفته می شود.

اولین اولتیماتوم

اولین اولتیماتوم را فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی داد. فرمانده مرزبانی کشور اعلام کرد به افرادی که در این یگان فعالیت می کنند و بالای 10 کیلوگرم اضافه وزن دارند تا پایان سال مهلت داده می شود که وزن خود را کاهش دهند. با توجه به اینکه مرزبانی یک رسته عملیاتی است افراد حاضر در این رسته باید از آمادگی لازم برخورد دار باشند. نمی توان در مناطق مرزی و عملیاتی با وزن اضافه فعالیت کرد.به گفته سردار حسین ذوالفقاری پلیسهایی که بالای 10 کیلوگرم اضافه وزن دارند تا پایان سال مهلت دارند که وزن خود را کاهش دهند. البته هنوز مشخص نشده است که با پلیسهای چاق پس از پایان این مهلت چه برخوردی می شود.

اولویت اول پلیس ورزش و آمادگی جسمانی است

سردار زاده کمند جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی در رابطه با وضعیت توجه به ورزش و آمادگی جسمانی در نیروی انتظامی گفت: توجه به ورزش جزو برنامه های تعریف شده نیروی انتظامی است و ما نیز ورزش و آمادگی جسمانی نیروها را در دستور کار داریم. همه نیروهای ما در طرحها و برنامه های آمادگی جسمانی شرکت می کنند.به نظر می رسد با جدیت نیروی انتظامی علاوه بر مرزبانی بزودی شاهد اجرای طرح لاغر کردن نیروهای پلیس دارای اضافه وزن در سایر رده های پلیس باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha