برای نخستین بار، محققان به روش درمانی استانداردی برای درمان بیماران مبتلا به سرطان غدد فوق كلیه بعد از خارج كردن تومور دست یافتند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آلمان، در تحقیق صورت گرفته محققان آلمانی و ایتالیایی مشخص شد، داروی «میتوتان» بر روی این بیماران موثر است.
بنابراین گزارش، عود كردن مجدد این سرطان بعد از عمل جدا سازی تومور در بیمارانی كه «میتوتان» دریافت نمی كنند، سه برابر بیشتر است. همچنین به گفته محققان، تحقیقات نشان می دهد میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به سرطان غدد فوق كلیوی با مصرف این دارو تا 50 درصد كاهش می یابد.
بر اساس این گزارش، عوارض جانبی این روش درمانی قابل كنترل است و تنها 13 درصد از بیماران تحت درمان با آن نیاز به كاهش روز مصرفی دارو پیدا كردند.
این گزارش می افزاید، سرطان غدد فوق كلیوی یك سرطان بدخیم بوده و حتی بعد از خارج كردن كامل خطر عود كردن این بیماری 80 درصد است. همچنین به گفته محققان تا بحال روش پیشگیری قطعی برای این بیماری وجود نداشت.
یادآور می شود، سرطان غدد فوق كلیوی یك بیماری بسیار نادر است كه هر ساله در هر یك میلیون نفر، یك تا دو نفر به آن مبتلا می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha