سلامت نیوز : رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت با بیان اینكه از مجموع 170 قلم داروی نوتركیب بایوتك در دنیا، 31 قلم آن در ایران فرموله شده، عنوان كرد: از این جهت در منطقه در جایگاه اول، در آسیا در جایگاه دوم و در جهان در رتبه دوازدهم قرار داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر احمد شیبانی در یازدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران با بیان اینكه داروسازان در مجموع گروه پزشكی همواره سربلند بوده‌اند، گفت: در بین 8 دانشمند برتر كشور، 4 تن داروساز هستند.وی همچنین با اشاره به اینكه حضور داروسازان در دانشگاه و صنعت چشمگیر است، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد توسعه این ارتباط مثبت هستیم كه رونمایی چند قلم داروی نوتركیب توسط دانشمندان عرصه داروسازی، نمونه‌ای از همین ارتباط تنگاتنگ علم با صنعت است.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به مقوله تعرفه‌های حق فنی داروسازان، گفت: بحث تعرفه داروسازان از حدود سال 1368 مطرح بود، اما هیچ‌گاه جنبه رسمی و قانونی نیافت و هر ساله درصد معینی از سوی وزارت بهداشت مطرح و اعلام می‌شد.شیبانی اضافه كرد: در سال 1383 مطابق قانون، تعرفه‌گذاری بخش خصوصی به سازمان نظام پزشكی سپرده شد. سازمان نظام پزشكی نیز بر حسب وظیفه در كنار سایر تعرفه‌های پزشكی برای داروخانه‌ها نیز رقمی را تعیین كرد. گرچه معمولا این تعرفه‌های اعلامی از سوی سازمان نظام پزشكی نیز با تاخیر همراه بود و یا مورد رضایت داروسازان قرار نمی‌گرفت.

وی با بیان اینكه آخرین رقم اعلام شده تعرفه‌های حق فنی داروسازان در سال 88 كه توسط سازمان نظام پزشكی مصوب شد، 950 تومان بود، گفت: از همان سال 88، اعلام تعرفه‌ها با چالش روبرو شد و دیوان عدالت اداری به ملغی شدن تعرفه‌های حق فنی به این علت كه خدمات درمانی و تشخیصی انجام نمی‌دهند، رای داد.معاون غذا و داروی وزارت بهداشت ادامه داد: در نهایت با وجود چالش‌های بسیاری كه پیش رو بود، تعرفه‌های حق فنی پس از تصویب در شورای عالی بیمه مجددا در هیات دولت مطرح شد و بار دیگر به تصویب رسید.شیبانی ضمن تاكید بر اینكه باید به گونه‌ای عمل كنیم تا بتوانیم اقدامات موجود در جامعه در رابطه با دارو را برطرف كنیم، گفت: مردم داروسازان را امین خود می‌دانند، لازم است داروسازان نیز امانتداران خوبی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha