سلامت نیوز : رییس انجمن داروسازان ایران با بیان اینكه به دنبال ایجاد تحول در نظام ارائه خدمات دارویی هستیم، گفت: ما و مسوولان از آنچه‌ كه در داروخانه‌ها می‌گذرد رضایت نداریم، با این حال پیگیری‌های لازم برای یافتن ریشه مشكلات صورت نمی‌پذیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر رهبر مژدهی‌آذر در یازدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به مشكلات صنفی داروسازان، عنوان كرد: مهم‌ترین مسئله‌ای كه اخیرا داروسازان با آن درگیر بوده‌اند، تعرفه حق فنی است.

وی ادامه داد: در سال 1367 بنا به پیشنهاد انجمن داروسازان و تصویب مقام وزارت وقت، این حق برای داروسازان رسمیت یافت و پس از مدتی از سال 83 هیات دولت مبادرت به اعلام تعرفه‌های حق فنی داروخانه‌داران نمود. اما چندی پیش دیوان عدالت اداری این مصوبه را زیر سوال برد، به گونه‌ای كه تصور می‌شد كل تعرفه حق فنی ملغی شده است، تا اینكه اخیرا تعرفه‌های درمانی اعلام شد، اما به تعرفه‌ داروسازان توجهی نشده بود.

رییس انجمن داروسازان ایران با بیان اینكه انجمن برای بازگشت حق فنی و تخصیص دوباره آن وارد عمل شد، اظهار كرد: این انجمن درصدد است تحولی در نظام ارائه خدمات دارویی ایجاد كند. البته از آنچه كه در داروخانه‌ها می‌گذرد، نه ما و نه مسوولان هیچ‌كدام رضایت ندارند، با این حال پیگیری‌های لازم برای یافتن ریشه مشكلات صورت نمی‌پذیرد.

مژدهی‌آذر افزود: لازم است به جایگاه داروسازها نیز توجه شود.وی با تاكید بر اینكه تعرفه‌ حق فنی داروسازان در جهت ارائه خدمات دارویی است، گفت: داروسازان با تعرفه‌ها هویت می‌یابند و می‌توان از آنها در قبال تعرفه‌ها وظایفی را خواستار شد.رییس انجمن داروسازان ایران افزود: یك دلیل عدم پذیرش این تعرفه‌ها از سوی مسوولان نیز این بود كه عنوان می‌كردند، ارائه خدمات در داروخانه‌ها ملموس نیست.

مژدهی‌آذر با انتقاد از تاسیس داروخانه‌ها توسط هلال‌احمر، گفت: متاسفانه جامعه داروسازی كشور با مشكلات دیگری نظیر دیركرد پرداخت توسط سازمان‌های بیمه‌گر و مالیات‌های سنگین روبروست.وی با بیان اینكه مجموعه داروسازی در نهایت توانست اثبات كند كه این حق بایستی برای داروسازان در نظر گرفته شود بر همبستگی داروسازان كشور با یكدیگر، تاكید كرد و گفت: اگر همه داروسازان با یكدیگر همكاری كنند، نتایج مثبتی بر جای خواهد ماند. در حال حاضر درصدد تشكیل جلساتی با هیات مدیره‌های انجمن‌های داروسازان برای پیگیری مشكلات این گروه هستیم.

رییس انجمن داروسازان ایران با بیان اینكه درباره مبلغ تعرفه‌ها نیز اعتراضاتی مطرح است، گفت: دغدغه اصلی ما تثبیت تعرفه حق فنی داروسازان بود، البته كمیته‌ای تشكیل شده است كه پیگیر حل مشكل مبلغ تعرفه‌ است.مژدهی‌آذر همچنین با اشاره به ضرورت بررسی میزان رضایتمندی داروسازان، گفت: باید دید آیا بستر مناسبی در داروخانه‌ها برای ارائه خدمات دارویی فراهم كرده‌ایم یا خیر؟ اگر سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان‌های مالیاتی به سیاست‌های فعلی خود ادامه دهند، اكثر سیاست‌ها برای داروخانه‌ها محقق نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha