سلامت نیوز :  عباس کبریایی زاده پیش از ظهر امروز در همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد بررسی آینده داروسازی کشور را از مهمترین دغدغه‌های این قشر برشمرد.

وی تصریح کرد: چگونه است که داروسازان در عرصه‌های پژوهشی و تحقیقی سرآمد حرفه‌ها هستند ولی در عرصه کاری مورد کم لطفی قرار می‌گیرند.وی با اشاره به اینکه در سه برنامه منسجم توسعه کشور موارد حرفه‌ای داروسازی همواره مورد توجه قرار داشته افزود: 7 سال از برنامه افق چشم‌انداز 20 ساله گذشته و ما باید در 13 سال زمان باقیمانده جنبه‌های مختلف اقتصاد دارو را در ایران و جهان بررسی کنیم.

عضو انجمن علمی داروسازان ایران تصریح کرد: خدمات حرفه‌ای داروسازی به بیماران، استفاده از تکنولوژی‌های روز دارویی، میزان مهارت داروسازان و چالش‌های تجویز و مصرف منطقی دارو باید بررسی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ کبریایی زاده ادامه داد: از آنجایی که جامعه روز به روز از نظر دسترسی به اطلاعات رشد می‌کند و به راحتی مردم می‌توانند به خصوصیات یک دارو پی ببرند باید دید خدمات داروسازی تا سال 1404 برای کارآمدی بهتر چگونه باید تعریف شود.

وی عدالت در دسترسی به همه داروها برای تمام اقشار غنی و فقیر را از دیگر سرفصل‌های مورد نیاز برای بررسی دانست و گفت: با ورود تکنولوژی‌های نوین و شیوه‌های نوین درمان باید دید سقف عوارض دارویی چگونه متحول خواهد شد و داروهایی که در افق 20 ساله در خط اول درمان قرارخواهند گرفت برای چه بیماری‌هایی و چگونه خواهند بود.در ادامه این همایش حمید خویی رئیس انجمن علمی داروسازان تصریح کرد: داروسازی در ایران در یک وضعیتی قرار دارد که توضیح مفصل می طلبد و آینده‌اش به میزان حضور جمعی داروسازان چه در عرصه پژوهش، تولید و ارائه خدمات حرفه‌ای بستگی دارد.

وی ادامه داد: برای رساندن داروسازی کشور به جایگاه شایسته خود باید از هر چه در توان داریم استفاده کنیم و داروساز ایرانی را از مظلومیت تاریخی برهانیم.به گفته رئیس انجمن علمی داروسازان ایران، داروسازان بیشترین خدمات را در اوج قدرناشناسی دیگران ارائه می‌کنند.وی گفت: هزینه مراسم ویژه اهدای جوایز و ضیافت شام امسال را به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اهدا کردیم و بنا داریم تا 50 درصد درآمد این همایش را برای ساخت خانه داروساز اختصاص دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha