شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 55953
سلامت نیوز : رئیس انجمن داروسازان ایران، دغدغه اصلی داروسازان را تثبیت تعرفه حق فنی عنوان کرد.

دکتر رهبر مژدهی‌آذر روز شنبه در یازدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران در مرکز همایشهای رازی، به مشکلات صنفی داروسازان اشاره کرد و افزود: مهمترین مسئله‌ای که اخیرا داروسازان با آن درگیر بوده‌اند، تعرفه حق فنی است.وی با اعلام اینکه طی سالهای گذشته دیوان عدالت اداری مصوبه حق فنی داروسازان را زیر سئوال برد، گفت: انجمن داروسازان ایران برای بازگشت حق فنی و تخصیص دوباره آن وارد عمل شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ مژدهی آذر ادامه داد: این انجمن درصدد است تحولی در نظام ارائه خدمات دارویی ایجاد کند. البته از آنچه که در داروخانه‌ها می‌گذرد، نه ما و نه مسئولان هیچکدام رضایت ندارند، با این حال پیگیریهای لازم برای یافتن ریشه مشکلات صورت نمی‌پذیرد.وی با تاکید بر اینکه تعرفه‌ حق فنی داروسازان در جهت ارائه خدمات دارویی است، گفت: داروسازان با تعرفه‌ها هویت می‌یابند و می‌توان از آنها در قبال تعرفه‌ها وظایفی را خواستار شد.

رئیس انجمن داروسازان ایران افزود: یک دلیل عدم پذیرش این تعرفه‌ها از سوی مسئولان نیز این بود که عنوان می‌کردند، ارائه خدمات در داروخانه‌ها ملموس نیست.مژدهی‌آذر با انتقاد از تاسیس داروخانه‌ توسط هلال‌احمر، گفت: متاسفانه جامعه داروسازی کشور با مشکلات دیگری نظیر دیرکرد پرداخت توسط سازمانهای بیمه‌گر و مالیاتهای سنگین روبروست.

وی با بیان اینکه مجموعه داروسازی در نهایت توانست اثبات کند که این حق بایستی برای داروسازان در نظر گرفته شود بر همبستگی داروسازان کشور با یکدیگر، تاکید کرد و گفت: اگر همه داروسازان با یکدیگر همکاری کنند، نتایج مثبتی بر جای خواهد ماند. در حال حاضر درصدد تشکیل جلساتی با هیئت مدیره‌های انجمنهای داروسازان برای پیگیری مشکلات این گروه هستیم.رئیس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه درباره مبلغ تعرفه‌ها نیز اعتراضاتی مطرح است، گفت: دغدغه اصلی ما تثبیت تعرفه حق فنی داروسازان بود، البته کمیته‌ای تشکیل شده است که پیگیر حل مشکل مبلغ تعرفه‌ است.مژدهی‌آذر همچنین با اشاره به ضرورت بررسی میزان رضایتمندی داروسازان، گفت: باید دید آیا بستر مناسبی در داروخانه‌ها برای ارائه خدمات دارویی فراهم کرده‌ایم یا خیر. اگر بیمه ها و سازمانهای مالیاتی به سیاستهای فعلی خود ادامه دهند، اکثر سیاستها برای داروخانه‌ها محقق نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha