یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 56017
سلامت نیوز : بی شك پرتوقع شدن بچه‌ها به دلیل درك نكردن شرایط مالی و اقتصادی والدین است. این درك نكردن دلایل متعددی دارد.
یكی از دلایل ممكن است آموختن از طریق مشاهده و الگوبرداری از رفتار دیگران مانند مادر و سایر اعضای خانواده، دوستان و همسالان باشد. شاید مادر و یا سایر اعضای خانواده هم از پدر توقعاتی دارند كه امكان برآورده كردن آنها توسط پدر مشكل و یا غیرممكن است. مقایسه با بالاتر از خود و به اصطلاح چشم و هم‌چشمی و حسادت دلیل دیگری خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ نگرش غیرمنطقی والدین، مبنی بر اینكه فرزندمان نباید سختی ببیند و باید هرچه می‌خواهد فراهم شود تا دچار عقده حقارت نشود موجب می‌شود كه در طول سال‌ها هرچه فرزند خواسته فراهم شود و كودك دچار ناكامی نشود به همین دلیل تحمل ناكامی برای كودك بسیار دشوار می‌شود. فرستادن كودك به مدارس غیرانتفاعی بدون توجه به امكانات اقتصادی خانواده و این اعتقاد والدین كه حتماً سطح آموزشی این مدارس بالاتر از مدارس دولتی است موجب می‌شود كه كودك در كنار كودكانی قرار گیرد كه از نظر اقتصادی در وضعیت بهتر و بالاتری قرار دارند و برای به اصطلاح كم نیاوردن تقاضاهای غیرمنطقی، مانند لوازم‌التحریر گرانقیمت داشته باشد در حالی كه تحقیقات وسیع در سطح تهران نشان می‌دهد كه بجز مدارس غیرانتفاعی انگشت‌شمار، سایر مدارس از سطح آموزشی و علمی بالاتری نسبت به مدارس دولتی برخوردار نیستند و پیامدهای منفی فرستادن كودكان به این مدارس، تحمل نكردن ناكامی، لوس كردن و متوقع كردن آنهاست. علاوه بر علائم فردی و خانوادگی، عوامل محیطی مانند كشش جامعه به سمت مصرف‌گرایی، تولید و وارد كردن لوازم‌التحریر گرانقیمت و غیرضروری عامل دیگری در این راستا به شمار می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha