دبیر دهمین همایش بین المللی انجمن اندودانتیست های ایران گفت: با مراقبت از دندان ها و پیشگیری از پوسیدگی های دندانی می توان از پوسیدگی های عمیق ریشه دندان جلوگیری کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، دکتر محمد اثنی عشری گفت: بی توجهی بیمار به پوسیدگی دندان باعث می شود پوسیدگی به تدریج پیشرفت کند و میکروب های موجود در آن عصب دندان را تحریک ، ملتهب و عفونی کند.

وی گفت: برای پوسیدگی دندان علل گوناگونی همچون میکروب ها، مواد قندی، اسیدها، پلاک دندانی، جنس، شکل و وضع قرار گیری دندان ها، کمیت و کیفیت بزاق دارد.

اثنی عشری با اشاره به اینکه چهار عامل اصلی در ایجاد پوسیدگی دندان نقش موثرتری دارد افزود: پلاک میکروبی و فعالیت میکروبی پلاک روی دندان، مواد قندی موجود در غذا که در اختیار پلاک میکروبی قرارمی گیرند ، مستعد بودن سطوح دندان و ضعیف بودن آنها در برابر اسید و مقاومت شخص و زمان کافی برای ایجاد پوسیدگی عوامل اصلی ایجاد پوسیدگی های دندانی به شمارمی روند.

وی گفت: اگر قسمت پالپ دندان(مغز دندان) در اثر پیشرفت پوسیدگی دچار آماس یا عفونت شود، بیمار ممکن است دردهای  شدیدی را تجربه نماید در این صورت برای این دندان باید معالجه ریشه دندان انجام شود.

دبیر دهمین همایش بین المللی انجمن اندودانتیست های ایران گفت: مسواک کردن دندان ها توسط مسواک مناسب، استفاده از انواع نخ دندان و کنترل مواد قندی در برنامه غذایی، عدم استفاده از دخانیات، استفاده از فلوراید تحت نظر پزشک، پوشاندن شیارهای سطح دندان و پرکردن پوسیدگی مختصر دندان در پیشگیری از پوسیدگی های عمیق دندانی موثر است .

شایان ذکر است ، دهمین همایش بین المللی  اندودانتیست های ایران چهارم تا ششم مردادماه در دانشکده دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha