عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه استفاده از بهیاران برای امور پرستاری خلاف قانون است، گفت: اجرای این امور بر اساس قانون نیاز به مصوبه و تأیید مجلس دارد، اما هم‌اکنون مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی هیچ اقدامی برای قانونی کردن این موضوع نداشته‌اند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه استفاده از بهیاران برای امور پرستاری خلاف قانون است، گفت: اجرای این امور بر اساس قانون نیاز به مصوبه و تأیید مجلس دارد، اما هم‌اکنون مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی هیچ اقدامی برای قانونی کردن این موضوع نداشته‌اند.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به اظهارات عضو شورای عالی نظام پرستاری در رابطه با آموزش بهیاران دیپلمه برای استفاده در خدمات پرستاری، بیان کرد: به طور حتم این موضوع غیر قابل باور و همچنین غیرممکن است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه استفاده از بهیاران برای امور پرستاری خلاف قانون به شمار می‌رود، افزود: اجرای این امور بر اساس قانون نیاز به مصوبه و تأیید مجلس دارد، اما هم‌اکنون مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی هیچ اقدامی برای قانونی کردن این موضوع نداشته‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس اظهارات اعضای شورای عالی نظام پرستاری هم‌اکنون دانشگاه‌های علوم پزشکی مانند دانشگاه علوم پزشکی بابل در حالت تربیت بهیاران برای امور پرستاری هستند، به این صورت که این افراد بعد از گذراندن دوره‌ هشت ماهه برای خدمت به بیماران در مراکز درمانی استفاده می‌شوند.

این نماینده مجلس نهم، با اعلام اینکه استخدام بهیاران در شرایط کنونی نشانگر ضعف وزارت بهداشت و درمان در جذب پرستاران جدید است، یاد‌آور شد: متأسفانه بخشی از پرستاران کنونی به‌علت کهولت سن با مشکلات جسمی بسیاری روبه‌رو هستند، این در حالی است که وزارت بهداشت و درمان هیچ اقدامی برای جذب نیروهای جدید انجام نداده است.

قربانی اعلام کرد: در صورتی که این اقدامات از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی ادامه یابد به‌‌طور حتم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به‌شدت با این شیوه عملکردی برخورد می‌کند، از این رو وزیر بهداشت، درمان و‌آموزش‌پزشکی باید پاسخگوی رویکرد و تصمیمات این افراد باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خواستار جذب حداکثری پرستاران حرفه‌ای از سوی وزرات بهداشت و درمان شد و گفت: به‌طور حتم پرستاران جزء عوامل اصلی و تأثیرگذار در حوزه سلامت هستند، از این‌رو نمی‌توان وظیفه این افراد را به پرسنلی غیرحرفه‌ای داد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha