رئیس سابق پزشکی قانونی کشور از کمبود اعتبارات این سازمان به عنوان مهم ترین چالش در ارائه خدمات بهتر به مردم یاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید شهاب الدین صدر در مراسم تودیع خود و معارفه سرپرست سازمان پزشکی قانونی که امروز برگزار شد، گفت: در مدت نزدیک به 5 سال که مسئولیت این سازمان را بر عهده داشتم، سقف اعتبارات آن از 10 میلیارد تومان در سال 81 به بیش از 50 میلیارد تومان در سال 86 رسید که البته باز هم کافی نیست.

وی تصریح کرد: برای اینکه سازمان پزشکی قانونی کشور پاسخگوی نیازها باشد، باید اعتبارات آن 5/3 تا 4 برابر شود تا به وضع مطلوب برسد.

صدر همچنین از توسعه مراکز پزشکی قانونی در سراسر کشور، به عنوان یکی دیگر از خدمات صورت گرفته در طول مدیریت خود یاد کرد و گفت: تعداد مراکز پزشکی قانونی از 280 مرکز به 350 مرکز افزایش یافته که البته باید بیشتر از این شود تا امکان دسترسی به خدمات برای همگان میسر و آسان شود.

رئیس سابق سازمان پزشکی قانونی کشور، جذب 800 نفر نیرو که حدود 400 نفر آنان را پزشکان متخصص تشکیل می دهند، از دیگر اقدامات صورت گرفته در طول 5 سال گذشته عنوان کرد و افزود: سالانه نزدیک به دو میلیون مراجعه به مراکز پزشکی قانونی کشور داریم که پاسخگویی به این تعداد مراجعات نیازمند حداقل 5/2 برابر شدن نیروهای سازمان است.

وی، میانگین زمان پاسخگویی در فروردین 81 را 5/4 ماه اعلام کرد و گفت: این زمان در حال حاضر به کمتر از 25 روز و در برخی استانها کمتر از یک هفته رسیده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha