یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 56046

سلامت نیوز : رئیس بیمارستان فارابی عنوان كرد: بیماری قوز قرنیه در دهه دوم زندگی نمایان می شود ومنشاء ژنتیکی دارد.دکتر محمود جباروند گفت: این بیماری در اثر نازا بودن بافت قرنیه و فشاری که از داخل وارد می‌شود پدید می‌آید و باعث افزایش نزدیک بینی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی تصریح کرد: قوز قرنیه یك پدیده غیرالتهابی است كه معمولا قرنیه هر دو چشم را گرفتار می‌كند. در این بیماری قرنیه نازك شده و حالت مخروطی پیدا می‌كند. نازك شدن و تغییر حالت قرنیه از كروی به مخروطی منجر به ایجاد نزدیك بینی – آستیگماتیسم نامنظم و در نتیجه كاهش دید می‌شود.جباروند افزود: قوز قرنیه بیماری پیشرونده‌ای است كه معمولا در دوران بلوغ ظهور پیدا می‌كند و تا دهه سوم و چهارم پیشرفت كرده بعدا متوقف می‌شود. این بیماری ابتدا در یك چشم شروع شده ولی معمولا بعد از مدتی چشم دیگر هم گرفتار می‌شود هر چند شدت آن در یك چشم با چشم دیگر متفاوت است.

وی در ادامه عنوان کرد: افرادی که ازدواج‌های فامیلی در خانواده دارند نباید نگران ابتلای فرزندان خود به این بیماری باشند زیرا این بیماری در صورتی است که فرد 20 فرزند داشته باشد و شاید یکی از آنها مبتلا شود.قوز قرنیه بیماری نسبتا شایعی است كه در تمام نژادها و در هر دو جنس دیده می‌شود ولی با توجه به پیشرفت‌هایی که در سالهای اخیر شده جای هیچ نگرانی نیست و استفاده از روش‌های جراحی اشعه ماورای بنفش یا یو وی استحکام قرنیه بالا می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha