سلامت نیوز : ابراهیم پارسانژاد در گفت‌وگو با فارس در مورد مشکلات درمان ناباروری اظهار داشت: اگر یک زوج تمام روش‌های پیشنهادی توسط پزشک یا روش‌های معمول مورد تایید وزارت بهداشت را بپذیرد تقریباً واژه‌‌ای به نام ناباروری وجود ندارد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات روش‌هایی هستند که از نظر فرهنگی مورد پذیرش خانواده‌‌ها قرار نمی‌گیرد علی‌رغم اینکه از نظر فقهی، حقوقی و قانونی در مجلس مورد قبول واقع شده است.پارسانژاد تصریح کرد: به عنوان مثال استفاده از جنین اهدایی امکان ناباروری را برای زوجینی که گنادهای اولیه باروری مانند اسپرم و تخمک را ندارند فراهم می‌کند ولی برخی زوجین آن را نمی‌پذیرند  که 20 دصد موارد ناباروری لاینحل می‌ماند.

این متخصص زنان و نازایی در پاسخ به اینکه این انجمن چه راهکاری را برای زوجین ناباروری که قادر به هزینه درمان نیستند به وزارت بهداشت پیشنهاد داده گفت:‌ ما دو بیمه پایه در تأمین اجتماعی و خدمات درمانی کشور داریم که هر دوی اینها منتظر جواب انجمن باروری و ناباروری وزارت بهداشت هستند تا تعرفه تعریف شده و استاندارد خدمات درمان ناباروری را اعلام کنند.

به گفته رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران بیمه‌ها برای زیر پوشش قرار دادن خدمات درمان ناباروری اعلام آمادگی کرده‌اند و اگر تا به حال قصوری صورت گرفته از سوی ما و کارشناسانی است که باید خدمات را استاندارد کرده و به وزارتخانه اعلام کنند تا وزارت رفاه خدمات را زیر پوشش بیمه ببرد.وی خاطرنشان کرد: همه دست اندرکاران از کارشناسان انجمن باروری و ناباروری گرفته تا مجموعه‌های دیگر در این زمینه کم‌کاری می‌کنند. چون تنه اصلی یعنی وزارت بهداشت و 2 بیمه پایه برای پوشش دادن خدمات کارشناسی شده ناباروری اعلام آمادگی کرده‌اند و ما هستیم که استانداردها را معرفی نکرده‌ایم و باید به خودمان انتقاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha