یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 56066
سلامت نیوز : محمدرضا نوروزی در نشست خبری ارکستر سمفونی نغمه‌های صلح و عشق که به بهانه هفته دفاع مقدس و توسط جامعه پزشکی برگزار می‌شود، اظهار داشت:‌ جامعه پزشکی 220 هزار عضو دارد که فقط به چاقوی جراحی این جامعه توجه می‌شود در حالیکه این جامعه نیاز به تفریح و نیل به کارهای هنری هم دارند.

به گفته نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی به دلیل مشکلات کاری زیاد پزشکان که معمولاً برخاسته از نوع شغل آنهاست پزشکان کمتر امکانات رفاهی و هنری را برای خود فراهم می‌کنند.وی ادامه داد: شیوع بیماری‌های ام‌اس،‌ سرطان و افسردگی در جامعه پزشکی بیشتر دیده می‌شود و باید با عناوین مختلف سلامت روان این جامعه را تأمین کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی از را‌ه‌اندازی کلوپ گردشگری مخصوص پزشکان خبر داد و گفت: همچنین در صدد هستیم تا بانک جامع و کلوپ هنرمندان مختص جامعه پزشکی را تأسیس کنیم.نوروزی گفت: ‌در جامعه پزشکی خطاط، شاعر و نقاش کم نیستند ولی معمولاً فرصتی برای ارائه توانمندی‌هایشان پیش نمی‌آید. آمار می‌گوید؛ جامعه پزشکی یک‌هزار و 500 شهید را تقدیم دفاع مقدس کرده و در حدود همین تعداد نیز پزشک جانباز داریم که در جایی ثبت نشده است.

وی اجرای ارکستر سمفونی نغمه‌های عشق و صلح را تلفیقی از طب و هنر برای جامعه پزشکی دانست و گفت:‌ امیدواریم با اجرای این چنین کارهای نوین بتوانیم بستری برای حضور جامعه پزشکی در عرصه هنر ایجاد کنیم.ارکستر سمفونی «نغمه‌های عشق و صلح» روزهای 30 و 31 شهریور با حمایت سازمان نظام پزشکی کشور و در هفته دفاع مقدس در تالار وحدت همراه گروه ارکستر سمفونی تهران به اجرای اشعار حماسی می‌پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha