رییس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف موادمخدر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت:با بررسی‌های علمی انجام شده و وضعیت موجود، سم زدایی با متادون به نفع بیماران و جامعه نیست.

دكتر"محمد باقر صابری زفرقندی"روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در حال حاضر متادون بهترین داروی نگهدارنده برای معتادان در حال ترك اعتیاد است.

وی با اظهار این كه سیاست‌گذاری در امور درمان بر عهده وزارت بهداشت است،گفت:طی بخشنامه‌ای به دانشگاههای علوم پزشكی كشور ابلاغ شده است تا از متادون فقط به عنوان داروی نگهدارنده در ترك اعتیاد استفاده كنند.

زفرقندی،ماندگاری درمان معتادان با متادون را نسبت به درمان‌های دیگر بیشتر دانست و اظهار داشت:مراكز ترك اعتیاد تابع سیاست‌های وزارت بهداشت هستند و شرایط ایجاب می‌كند كه نظارت و كنترل بر روی قرص متادون وجودداشته باشد.

این مسوول در وزارت بهداشت با اظهار اینكه متادون یك داروی مخدر است و خطر وابستگی و سومصرف این دارو در جامعه بویژه جوانان احساس می‌شود، گفت:
ما باید متادون را در جهت درمان استفاده كنیم.

زفرقندی تصریح كرد:فروش دارو یا هر ماده‌ای تحت عنوان درمان اعتیاد، بویژه تبلیغات در مورد درمان تضمینی اعتیاد بر خلاف مقررات و ضوابط وزارت بهداشت و جرم است كه بایدمراجع قانونی با این موارد برخورد كنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha