دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹
 سلامت نیوز : هیچ‌كس نمی‌داند چه شد مسئولان پلیس به این فكر افتادند كه به نیروهایشان هشدار دهند تا هرچه سریع‌تر خودشان را لاغر كنند، اما شاید این اضافه وزن آنها را در انجام وظایف شان كند كرده است.حالا دیگر نیروهای پلیس فقط شش ماه وقت دارند وزن‌شان را كم كنند این اتمام حجت فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی‌به سربازانی است كه در مرزهای كشور مشغول خدمت هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ سردار حسین ذوالفقاری به افرادی كه در این یگان فعالیت می‌كنند و بالای 10 كیلوگرم اضافه وزن دارند تا پایان سال مهلت داده وزن خود را كاهش دهند.استدلال این مقام مسوول در نیروی انتظامی‌هم این است كه مرزبانی یك رسته عملیاتی است و افرادی هم كه در این رسته خدمت می‌كنند، باید از آمادگی لازم برخوردار باشند، بنابراین نمی‌توان در مناطق مرزی و عملیاتی با وزن اضافه فعالیت كرد.

سردار ذوالفقاری به پلیس‌هایی كه بالای 10 كیلوگرم اضافه وزن دارند، شش ماه فرصت داده تا وزن شان را متعادل كنند اما این را نگفته كه مجموعه پلیس چه تدابیر كمكی برای این‌كه نیروهایش بتوانند هرچه سریع‌تر به این وزن متعادل برسند، اندیشیده است؟ یا این‌كه پس از اتمام مهلت تعیین شده با پلیس‌هایی كه هنوز اضافه وزن دارند، چه برخوردی خواهد شد ؟

اقدام مسوولان پلیس ناجا در جهت به روز كردن آموزش‌ها و كنترل وضع و آمادگی جسمانی نیروهای پلیس قابل قدردانی است، اما به نظر می‌رسد مسوولان پلیس كمی‌با تاخیر به فكر كاهش اضافه وزن نیروهای خود با هدف افزایش آمادگی جسمانی آنها افتاده‌اند، در حالی كه نه فقط كشورهای اروپایی بلكه بیشتر كشورهای آسیایی و آفریقایی و حتی در همسایگی ما پلیس پاكستان نیز از مدت‌ها پیش كاهش اضافه وزن پلیس‌های خود را به‌طور جدی در دستور كار قرار داده‌ است.

اما سرانجام مسوولان پلیس كشور ما نیز به این فكر افتادند كه پلیس‌های چاق شان را لاغر كنند، در چنین شرایطی سردار زاده‌كمند، جانشین معاون هماهنگ كننده نیروی انتظامی‌نیز با اشاره به این‌كه ورزش جزو برنامه‌های تعریف شده نیروی انتظامی‌است، تاكید‌كرده كه تمام نیروهای پلیس باید بدون استثنا در طرح‌ها و برنامه‌های آمادگی جسمانی شركت كنند.

این‌طور كه پیداست بزودی تمام نیروهای پلیس در رده‌ها و بخش‌های مختلف باید به فكر كم كردن اضافه وزن خود باشند.البته امیدواریم موضوع كم كردن اضافه وزن فقط شامل سربازان نبوده و تمام نیروهای پلیس حتی در رده‌های بالای خدمتی را هم شامل شود تا نیروهای پلیس در رده‌های پایین‌تر و حتی شهروندان نیز اطمینان داشته باشند كه این طرح هیچ استثنایی را شامل نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha