دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 56127

افرادی که به آسم ورزش مبتلا هستند باید از فعالیت ورزشی در شرایط جوی نامتعادل پرهیز کنند.

پرهیز از فعالیت ورزشی در شرایط جوی نامتعادل
سلامت نیوز : ویدا بهمنش، کارشناس پرستاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: درصد قابل توجهی از ورزشکاران بدون هیچ گونه سابقه ای از بیماری آسم در حین فعالیت ورزشی دچار علائم تنفسی شبیه به بیماران آسمی می گردند. از آنجا که این اختلال منحصر به مبتلایان آسم نیست و در برخی از افراد طبیعی هم مشاهده می شود.

وی گفت: عوامل موثر در بروز این بیماری کنترل مناسب آسم، عوامل محیطی مانند آب و هوای سرد، رطوبت کم و استنشاق هوای خشک، ذرات معلق و آلاینده های هوا است.بهمنش تصریح کرد: سرفه شایع ترین علامت مبتلایان است، خس خس سینه، تنفس کوتاه و منقطع، درد و احساس ناراحتی قفس سینه به هنگام ورزش یا پس از آن و نیز عملکرد ضعیف تر نسبت به زمان تمرین از سایر علائم شایع بیماری هستند.

این کارشناس پرستاری اظهار کرد: آسم ناشی از ورزش یکی از شایع ترین مشکلات طبی در ورزشکاران است و بسیاری از ورزشکاران حرفه ای موفق، مبتلا به آسم یا آسم ورزش بوده اند.وی خاطر نشان کرد: انتخاب ورزش مناسب با کمترین احتمال ظهور حملات آسم، پرهیز از فعالیت ورزشی در شرایط جوی نامتعادل، سعی به تنفس با بینی، پرهیز از فعالیت ورزش در زمان ابتلا به عفونتهای تنفسی و کنترل مشکلات همراه نظیر رینیک آلرژیک، استفاده از تجهیزات ورزشی مناسب مانند ماسک مخصوص از راه های پیشگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha