دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 56132

سلامت نیوز : این تحقیقات حاکی است: مصرف اسیدهای چرب امگا 3 چه بسا به کودکانی که دچار ضعف مهارت خواندن هستند، کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان در جریان تحقیقات خود قرص های حاوی 600 میلی گرم امگا 3 را به طور روزانه به 362 کودک7 تا 9 سال به مدت 16 هفته دادند و مشاهده کردندکه مهارت خواندن در کودکانی که دچار دشواریهایی در این زمینه بودند در طول سه هفته از مصرف مکمل های امگا 3 بهبود یافت.خانم الکس ریچاردسون از محققان شرکت کننده در این تحقیقات گفت: نتایج ما نشان داد که مصرف مکمل های امگا 3 عملکرد خواندن را در کودکانی که بیشترین ناتوانی را در این زمینه دارند، بهبود می بخشد و به این کودکان کمک می کند که با هم سن و سالان خود همراه شده و به آنها بپیوندند.

اسیدهای چرب امگا - 3 خانواده‌ای از اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که اولین پیوند دوگانه آن‌ها بین سومین وچهارمین کربن در زنجیره کربنی قرار گرفته‌است. اسیدهای امگا 3 برای تنظیم فعالیت بدن انسان موادی ضروری هستند، اما در بدن ساخته نمی‌شوند.سه نوع عمده اسید چرب امگا 3 وجود دارد که شامل نوع (ALA) که در برخی سبزی و گردو وجود دارد و دونوع (EPA) و (DHA) که در برخی ماهی‌ها همچون سالمون وجود دارد، می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha