سلامت نیوز : محققان انستیتوی قلب، ریه و خون شهر فرامنگهام در ایالت ماساچوست آمریکا به اطلاعات جدید و خطرناکی درباره برخی عوامل مسبب افزایش فشار خون مزمن دست یافتند.

این محققان گفتند که تصلب الشرایین آئورتی خطر ابتلا به افزایش خون مزمن را افزایش می دهد. رگ آئورت از قلب خارج شده و همه بدن را با خون تغذیه می کند.بر اساس این تحقیقات، میانگین ابتلا به تصلب الشرایین طبیعتاً با افزایش سن زیاد می شود و یکی از مهمترین عوامل مسبب افزایش میانگین مرگ و میر و مشکلات سلامت سالمندان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این تحقیقات افزود: سیگار کشیدن، مصرف مشروبات الکلی و غذاهای حاوی کلسترول نیز باعث افزایش احتمال بروز تصلب الشرایین می شود.آترواسکلروزیس یا سختی رگها، نام یک بیماری رگها است که با رسوب لیپید و مواد دیگر بر روی دیواره داخلی برخی رگها ایجاد می شود.

نتیجه این فرآیند، تشکیل پلاکهای فیبری- چربی (آتروما) است که با افزایش عمر به طور تدریجی افزایش می یابد و موجب تنگی رگ (استنوزیس) یا دیگر عواقب می شود.تصلب شرایین یکی از دلایل عمده مرگ و میر در بزرگسالان در جوامع پیشرفته است به طوری که برای آمریکا به تنهایی سالانه حدود 112 میلیارد دلار هزینه در بر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha