دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 56142

سلامت نیوز : متخصصان سوئیسی در آزمایشات اخیر خود موفق به تولید یك تست خون جدید شده‌اند كه به تشخیص رسوبات كشنده كلسیم در بافت‌ها و عروق خونی كمك می‌كند.این متخصصان تاكید دارند كه تشكیل این گونه رسوبات كلسیم در واقع پیش فاكتوری برای بروز بیماری مزمن كلیوی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بیماری قلبی قاتل درجه یك بیمارانی است كه به بیماری مزمن كلیوی مبتلا هستند و تشكیل رسوبات كلسیم در عروق نیز نقش مهمی در بروز این بیماری ایفا می‌كند. این بیماران اغلب به دلیل عملكرد نامناسب كلیه‌ها و تاثیرات مصرف داروهای معمول به افزایش غیرعادی سطح كلسیم خون دچار می‌شوند.بر اساس این گزارش كه در مجله انجمن نفرولوژی آمریكا به چاپ رسیده، پزشكان در حال حاضر هیچ ابزاری برای تشخیص خطر تشكیل رسوبات كلسیم در بدن افراد ندارند.

آندرس پاچ از متخصصان دانشگاه و بیمارستان برن در سوئیس و دستیاران وی در این مطالعه دریافته‌اند كه هم در موشها و هم در افراد مبتلا به بیماری مزمن كلیوی، بدن با كمبود نوعی پروتئین بازدارنده فرآینده رسوب دهی كلسیم مواجه می‌شود در حالی كه در افراد سالم این پروتئین به میزان كافی موجود است و از تشكیل رسوبات كلسیم جلوگیری می‌كند. این متخصصان با توجه به یافته اخیر بر آن شدند تا با تولید یك تست خون جدید به تشخیص این عارضه كمك كنند و به نتایج سودمندی دست یافته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha